گوشی تاشو سامسونگ با ۲ لولا فضای بیشتری را برای صفحه نمایش ارائه می دهد
1 min read

گوشی تاشو سامسونگ با ۲ لولا فضای بیشتری را برای صفحه نمایش ارائه می دهد

بی شک سامسونگ را باید پرچمدار نوآوری و ارائه ویژگی‌های نوآورانه دانست. این شرکت در طول بیش از یک دهه اخیر همواره این موضوع را به اثبات رسانده است. جدیدترین گام این شرکت نیز تولید محصول خاصی است که صفحه نمایش آن از سه طرف امکان تا شدن دارد. بر اساس اخبار منتشر شده، شایعه شده است که گوشی تاشو دو لولا سامسونگ، فضای بیشتری را برای صفحه نمایش ارائه می‌دهد. با ترنجی همراه باشید.

گوشی تاشو سامسونگ با ۲ لولا؛ صفحه نمایش تبلت در ابعاد فبلت…!

گوشی‌هایی مانند گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 ثابت می‌کنند که سامسونگ در ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو مهارت و تجربه خاصی دارد. بر اساس اختراعی که اخیرا اخبار آن منتشر شده است، به نظر می‌رسد سامسونگ آماده است تا یک گوشی تاشو جدید دیگر را به این ترکیب اضافه کند.

گوشی جدید سامسونگ با نمایشگر کشویی و زاویه قابل تنظیم در پتنت های مربوطه رویت شد

همانطور که خبرگزاری LetsGoDigital گفته است، این پتنت یک دستگاه با سه بخش نمایشگر جداگانه را نشان می‌دهد که با هم ترکیب می‌شوند و یک صفحه نمایش غول پیکر را تشکیل می‌دهند. دستگاه به شکل حرف Z انگلیسی تا می‌شود تا وقتی جمع و بسته شده است، همچنان به عنوان یک صفحه نمایش معمولی و در ابعاد یک فبلت قابل مشاهده باشد.

برای انجام این کار، همانطور که مستندات نشان می‌دهد، سامسونگ از دو لولا مختلف استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها مانند Galaxy Z Fold 3 به سمت داخل تا می‌شود و دیگری نیز همانطور که در Huawei Mate X دیدیم، به سمت بیرون تا می‌شود. یعنی جایی که بخش اصلی صفحه نمایش روی دستگاه باقی می‌ماند.

این اولین باری نیست که ما در مورد یک گوشی تاشو سه وجهی یا دولولایی سامسونگ می شنویم. شاید به خاطر داشته باشید که برنامه تولیدات سامسونگ برای اولین بار توسط یک منبع آگاه در ماه آوریل میلادی فاش شد. اگرچه در آن زمان اطلاعات زیادی برای اثبات آن وجود نداشت. اما این درخواست ثبت اختراع جدید جزئیات بسیار بیشتری را در مورد دستگاه نشان می‌دهد. از موقعیت بردهای مدار و حسگر اثر انگشت تعبیه شده در یکی از پانل های صفحه نمایش گرفته تا وضعیت مجموعه دوربین پشت دستگاه با لنزهای سه گانه که برای آن تعبیه شده است.

سامسونگ حتی فضایی برای اتصال HDMI و همچنین درگاه USB-C نیز قرار داده است. اگرچه ویژگی مهم و معمول در مورد پتنت‌ها اعمال می‌شود، اما این پرونده‌ها عموما ایده‌های اولیه طراحی را نشان می‌دهند و همیشه برای مصرف کنندگان به محصولات واقعی که قابلیت معرفی و عرضه داشته باشند، تبدیل نمی‌شوند.

گلکسی Z Roll سامسونگ با پشتیبانی از S Pen تا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

کانسپت Galaxy Z Slide را ببینید: گوشی کشویی سامسونگ برای آنپکد ۲۰۲۲

سامسونگ آماده آزمایش گوشی‌های تاشو جدید است

سامسونگ هرگز از امتحان ایده‌های جدید با تلفن‌های خود ترس و واهمه‌ای ندارد. از اضافه کردن قلم گرفته یا استفاده از صفحه نمایش‌های تاشو، این شرکت یکی از اولین تولیدکنندگانی است که فناوری‌های جدید مانند دوربین‌های زیر نمایشگر را به محصولات خود راه داده است.

این غول کره‌ای، در حال حاضر در تولید تلفن‌های تاشو بهترین گزینه ممکن است و پتنت جدیدی که دیده‌ایم، نشان می‌دهد که محصولات خاص‌تری در راه است. اضافه کردن یک لولای دیگر به گوشی‌های تاشو، مجموعه‌ای از چالش‌های سخت و سنگین مهندسی را به همراه دارد. اما به نظر نمی‌رسد که سامسونگ از این موضوع دلسرد شود.

گوشی تاشو دو لولایی سامسونگ

چند روز پیش پتنت دیگری از سامسونگ را دیدیم که به یک محصول نوآورانه و جدید اشاره داشت. دستگاهی که یک صفحه نمایش تاشو را با یک صفحه کشویی ترکیب می‌کرد. به شکلی که نمایشگر برای افزایش ابعاد و بزرگ‌تر شدن، همراه با یک لولا کشیده می‌شود. این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که در حال حاضر ایده‌های زیادی در فکر تیم طراحی سامسونگ می‌گذرد.

گوشی کشویی سامسونگ به نام Galaxy Z Slide در راه است

حق اختراع گوشی رول شونده سامسونگ را ببینید

گوشی‌های هوشمند سه تایی قبلا در صحنه ظاهر شده اند، اما تاکنون فقط به شکل یک نمونه اولیه آن‌ها را دیده‌ایم. به گزارش techradar، هنوز مشخص نیست که چه زمان یکی از این دستگاه‌ها معرفی و عرضه می‌شود. اما سامسونگ احتمالا در اواسط سال 2022 محصول خاصی را در کنار گلکسی زد فولد 4 معرفی می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا فکر می‌کنید که سامسونگ در نهایت بر مشکلات طراحی چنین محصولاتی فارغ خواهد آمد و گوشی‌های تاشو جدید این شرکت را در آینده خواهیم دید؟

نوشته گوشی تاشو سامسونگ با ۲ لولا فضای بیشتری را برای صفحه نمایش ارائه می دهد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code