توقف فعالیت کارمندان خرده فروشی اپل به دلیل شرایط کاری نامناسب
1 min read

توقف فعالیت کارمندان خرده فروشی اپل به دلیل شرایط کاری نامناسب

در اینکه شرکت‌های شاخص حوزه فناوری، درآمدهای بسیار زیادی دارند شکی نیست. اما این شرکت‌ها اغلب تمایلی به بهبود شرایط کاری کارکنان خارجی و غیر مستقیم خود ندارد. امروز خبری منتشر شده است که بر اساس آن شاهد توقف فعالیت کارمندان خرده فروشی اپل به دلیل شرایط کاری نامناسب هستیم. با ترنجی همراه باشید.

توقف فعالیت کارمندان خرده فروشی اپل؛ شرایط سخت قشر کارگر و کارمند در دوره همه گیری کرونا

روز پنجشنبه، سازمانی از کارمندان اپل برای روز جمعه یک تعطیلی را ترتیب دادند و از اپل خواستند شرایط کاری خود را بهبود ببخشد. این گروه که Apple Together نام دارد، در توییت‌هایی از مصرف‌کنندگان خواسته است که به خطوط تبلیغاتی احترام بگذارند و از فروشگاه‌های اینترنتی اپل خرید نکنند. روز جمعه، این سازمان توییتی را منتشر کرد که شامل درخواست‌های آنان بود.

مدیرعامل اپل قرارداد مخفیانه‌ای با چین به ارزش ۲۷۵ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۶ امضا کرده است

حدود 50 کارگر خرده فروشی اپل به دلیل شرایط کاری دست از کار کشیدند

سازمان Apple Together در آن توییت گفته است که آن‌ها خواهان توجه به مشکلات، افزایش دستمزد کارگران و کارمندان، پوشش حق بیمه مراقبت‌های بهداشتی و همچنین مرخصی حقوق‌دار با شرایط بهتر هستند. آن‌ها همچنین خواهان دریافت مزایای کامل برای کارگران پاره وقت و محافظت شدن در برابر مشتریان بدرفتار به دلیل همه گیری کرونا هستند. این کارمندان اپل که در فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی اپل، Apple Care و شرکت‌های دیگر کار می‌کنند، ماسک N95 را برای همه کارگران، ایستگاه‌های ضدعفونی‌کننده، قرار ملاقات برای مصرف‌ کنندگانی که به دنبال خرید در فروشگاه اپل هستند را بدون گشت و گذار در داخل ساختمان‌ها می‌خواهند.

به عبارت دیگر، کارمندان اپل استور نمی‌خواهند با این خطر روبرو شوند که مشتریانی که در یکی از مکان‌های خرده‌فروشی اپل هستند، آن‌ها را آلوده کنند. علیرغم جدیت درخواست‌ها و اقدام شغلی، AppleInsider متوجه شده است که حداقل در محدوده ساحل شرقی، این تعطیلی غیرواقعی بوده و تقریبا 10 فروشگاه اپل در آن منطقه گزارش داده‌اند که فقط یک یا دو کارگر در روز جمعه غایب بوده‌اند. در برخی از مکان‌ها، کارگرانی نیز وجود دارند که قرار بود به صورت 24 ساعته حضور داشته باشند و به فعالیت حسابداری بپردازند.

پاداش زنجیره تامین تولید آیفون به‌منظور جذب کارگران جدید افزایش یافته است

به گزارش هافینگتون پست، بیش از 50 کارمند خرده فروشی اپل در روز جمعه تماس گرفته و اعلام کردند که آلوده شده‌اند. یانکه پریش (Janneke Parrish)، کارمند سابق اپل، اعتراف کرد که تعداد افرادی که در کناره‌گیری شرکت کرده‌اند، درصد کمی از نیروی کار شرکت است که شامل 80000 نفر می‌شود. با این حال، او این موضوع را مهم می‌داند که کارگران با هم متحد شوند تا علیه غول بزرگ فناوری اعتراض کنند.

این درخواست انصراف دیروز در توییتر ترند شد و پریش گفته است که کارگران اپل از شنیده نشدن خواسته‌هایشان خسته شده اند. هدف او این است که اطمینان حاصل کند که مردم از نحوه برخورد با کارگران خرده فروشی آگاه هستند. او اشاره کرد که کارگران خرده‌ فروشی اپل مرخصی استعلاجی بسیار محدودی دارند و مرخصی استحقاقی را به صورت ساعتی دریافت می‌کنند. در نتیجه، بسیاری در هنگام درگیری با بیماری مجبور به انجام کار می‌شوند و این روزها سویه جدیدی تحت عنوان Omicron شیوع پیدا کرده است که وضعیت مناسبی به همراه ندارد.

شکایت اپل از روسیه

اوایل این ماه بود که گفته شد وزارت کار ایالات متحده پس از چندین شکایت در مورد انجام آزار و اذیت کارگران در محل کار توسط کارمند سابق اپل، اشلی جوویک (Ashley Gjovik) و سایرین، در حال تحقیق در مورد اپل است. اشلی تا سپتامبر سال گذشته به عنوان مدیر ارشد برنامه مهندسی در Sunnyvale کار می‌کرد. در ابتدای سال، او شروع به صحبت در رسانه‌های اجتماعی کرد و ادعا کرد که توسط مدیر و همکارانش در داخل دفتر شرکت اپل مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

اپل برای دسترسی به اطلاعات شخصی یک کارمند، آیفون او را گرفته و به او اجازه حذف یا مسدود کردن عکس‌های شخصی را نداده است

Gjovik شکایت کرده و گفته است که دفتر او در زمینی آلوده ساخته شده است که در معرض نفوذ بخار قرار دارد. پس از شکایت از این وضعیت، اشلی گفت که با اعضای تیمش مواجه شده و اپل گوشی او را برای بازرسی بدون اینکه به او فرصتی برای حذف اطلاعات شخصی و خانوادگی خود بدهد، برداشته است.

اپل بازگشت کارمندان خود به دفاتر کار را بار دیگر و تا ماه فوریه ۲۰۲۲ به تعویق انداخت

پس از شکایت به هیئت ملی روابط کار (NLRB)، او از طریق ایمیلی که دریافت کرد، اخراج شده بود. عده‌ای معتقدند که برخی ارتباطات بین اپل و TRW Microwave وجود دارد. یکی از اعضای هیئت مدیره اپل، مدیر عامل سابق Northrup Grumman است که در سال 2002 TRW Microwave را خریداری کرد. کارکنان فروشگاه اپل از این شرکت می‌خواهند که از آن‌ها در برابر مشتریان سوء استفاده‌گر محافظت کند.

به گفته phonearena، یکی از کارگران شاغل در فروشگاه اپل گفت که حدود 15 نفر در روز جمعه در اعتراض به عدم وجود برنامه مناسبی از سوی اپل برای کمک به آن‌ها در برخورد با مشتریان بی نظم و آشوبگر، از خانه خارج شده‌اند. این کارگر به حادثه اخیر در فروشگاه اشاره کرد که هفته گذشته رخ داد. کارمند اپل در این مورد گفت که یک مشتری وارد فروشگاه شده و به یکی از اعضای تیم ما تف پرت کرد. در این مورد باید پروتکل دیگری وجود داشته باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا به نظر شما مشکل به وجود آمده به خاطر بی توجهی اپل به کارگران و کارکنان فروشگاه‌های خرده فروشی است یا خیر؟

نوشته توقف فعالیت کارمندان خرده فروشی اپل به دلیل شرایط کاری نامناسب اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code