کاهش 29 درصدی درآمد هواوی در سال 2021 به دلیل تحریم های سنگین آمریکا
1 min read

کاهش 29 درصدی درآمد هواوی در سال 2021 به دلیل تحریم های سنگین آمریکا

اگر به خاطر داشته باشید، هواوی شرکتی بود که در حال جابجا کردن مرزهای مختلف در صنعت تکنولوژی بود. اما رقیب اقتصادی چین، یعنی آمریکا این موضوع را برنتابید و به بهانه همکاری هواوی و حزب کمونیست چین، این شرکت را در ابعاد مختلف مورد تحریم‌های سنگین و گسترده قرار داد. امروز اما اخبار و گزارش‌های منتشر شده نشان از کاهش 29 درصدی درآمد هواوی در سال 2021 دارد که به دلیل تحریم‌های سنگین آمریکا اتفاق افتاده است. با ترنجی همراه باشید.

کاهش 29 درصدی درآمد هواوی در سال 2021؛ تحریم های آمریکا مقصر هستند

هفته گذشته، غول فناوری چین یعنی هواوی نتایج درآمد سالانه خود را منتشر کرد. با توجه به این گزارش، اوضاع مالی این شرکت اصلا خوب به نظر نمی‌رسد. درآمد هواوی در مقایسه با سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است که دلیل اصلی آن تحریم‌های ایالات متحده است که فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی را در سراسر جهان ممنوع کرده بود.

هوآوی عملا از استفاده از حق داشتن مالکیت معنوی بر دستگاه‌های خود در ایالات متحده منع شده بود. در نتیجه این شرکت چندین سال در تلاش برای یافتن قطعات و راه‌حل‌های جایگزین جدید جهت استفاده در گوشی‌های هوشمند خود است. دلیل رسمی ممنوعیتی که ترامپ و دولتش آن را صادر کرد این است که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است…!

افزایش گستره تحریم هواوی توسط امریکا

رئیس دوره‌ای هوآوی، Guo PingGuo، در بیانیه‌ای رسمی گفت که در سال 2021، علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها، ما سخت تلاش کردیم تا ارزش بیشتری برای مشتریان و جوامع محلی خود ایجاد کنیم. ما کیفیت و کارایی عملکرد خود را افزایش دادیم و انتظار داریم سال را با درآمدی بالغ بر 634 میلیارد یوان به پایان برسانیم.

درآمد هواوی در سال 2021 بالغ بر 634 میلیارد یوان (99.5 میلیارد دلار) است که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به یک سوم کاهش یافته است.

وی همچنین در ادامه گفت که بخش گوشی‌های هوشمند هواوی بیشترین ضربه را خورده است و وضعیت بخش اپراتور مخابراتی نیز ثابت مانده است و عملکرد کلی نیز مطابق با پیش بینی‌های صورت گرفته بوده است. هواوی در اوایل سال جاری به منظور دور زدن ممنوعیت تجاری ایالات متحده، برند تابعه خود یعنی Honor را به طور رسمی فروخت. اگرچه در حال حاضر هیچ ارتباط رسمی بین این دو شرکت وجود ندارد و طراحی‌ها و دستگاه‌های Honor کاملا اختصاصی و جدا از هواوی در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به اینکه هواوی یک شرکت سهامی عام نیست، جزئیات مالی بیشتری درباره آن وجود ندارد. این شرکت به احتمال زیاد به پیشبرد سیستم عامل هارمونی خود که مبتنی بر اندروید است ادامه خواهد داد و تلاش‌های خود را بر روی شبکه 5G و سایر خدمات مخابراتی متمرکز خواهد کرد. فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت احتمالا در چین همچنان مناسب خواهد بود. در حالی که بازار‌های دیگر جهان باید به دستگاه‌های Honor تکیه کنند تا حضور محصولات هواوی را حس کنند. البته باید اشاره کرد که برخی طراحی‌های این برند از هواوی الهام گرفته شده است.

چین برای پاسخ به تحریم هواوی توسط امریکا احتمالا اپل را “نهاد غیرقابل اعتماد” بنامد

به گفته phonearena، در حال حاضر، بیش از 200 میلیون دستگاه هواوی از HarmonyOS استفاده می‌کنند که در مقایسه با 1 میلیارد گوشی اپل که در حال حاضر فعال هستند، هنوز رقم ناچیزی محسوب می‌شود. با وجود موانع پیش‌ روی این شرکت، هواوی همچنان یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان تجهیزات شبکه مخابراتی در جهان است. با این حال، گوشی‌های هوشمند هواوی در خارج از چین تقریبا مرده به شمار می‌آیند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا هواوی در آینده خواهد توانست شهرت و اعتبار از دست رفته خود را مجددا کسب کند یا خیر؟

نوشته کاهش 29 درصدی درآمد هواوی در سال 2021 به دلیل تحریم های سنگین آمریکا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code