شیائومی Mi 6 Pro کنسل شده را ببینید: اولین پرچمدار شیائومی با نمایشگر 2K
1 min read

شیائومی Mi 6 Pro کنسل شده را ببینید: اولین پرچمدار شیائومی با نمایشگر 2K

شیائومی طی سال‌های گذشته، گوشی‌های زیادی را به عنوان پرچمداران خود در برهه‌های زمانی مختلف روانه بازار کرده است. شیائومی پیش از این، گوشی‌های نوآورانه زیادی را عرضه کرده است. شیائومی Mi 6 Pro، پرچمدار کنسل شده شیائومی است که قرار بود یک دستگاه جذاب از چینی‌ها باشد.

شیائومی Mi 6 Pro که کنسل شد را ببینید!

در همان زمان ارائه شیائومی Mi 6، زمزمه‌های ارائه یک نسخه پیشرفته‌تر از آن وجود داشت. هرچند که خبری از این نسخه پیشرفته‌تر نشد.

احتمال معرفی برادری بزرگتر برای Mi 6

پس از چند سال، Xiaomiui می‌گوید که شیائومی قصد داشته است تا می ۶ پرو را در همان دوران معرفی کند. اما این گوشی پرچمدار، در نهایت هیچگاه روشنایی روز را ندید! این گوشی، قرار بود یک دستگاه تمام عیار نسبت به Mi 6 باشد. این کمپانی، در ابتدا نمونه‌های اولیه از Xiaomi Mi 6 Pro را تولید کرده و برای تست شدن،. آن را در اختیار داوطلبان قرار داده است. اما در نهایت، این به طور تجاری مورد استفاده قرار نگرفت. درست است که این دستگاه‌ها به صورت قانونی نباید لو بروند؛ اما پس از چندین سال، تصاویری از نمونه‌های اولیه Mi 6 Pro در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

برای همین است که تستر این نمونه اولیه از شیائومی Mi 6 Pro، تصاویر و مشخصات این گوشی را در اختیار ما قرار داده است. بنابراین، اجازه دهید تا ببینیم که شیائومی قرار بوده است چه محصولی را در سال ٢٠١٧ میلادی روانه بازار کند؟

بر اساس اطلاعات ارائه شده، گوشی Xiaomi Mi 6 Pro کنسل شده دارای نمایشگر ۵.١۵ اینچی با لبه‌های خمیده بوده است. منبع نوع پنل نمایشگر این گوشی را IPS LCD ذکر کرده است؛ اما ما فکر می‌کنیم که پنل نمایشگر می ۶ پرو از نوع OLED باشد. محافظ نمایشگر این گوشی مانند Mi 6، گوریلا گلس ۴ است.

دیگر تفاوت حاکم در میان نمایشگر این گوشی و شیائومی می ۶، مربوط به وضوح آن است. در حالی که شیائومی می ۶ از نمایشگری با وضوح Full HD استفاده می‌کرد، قرار بود نمایشگر نسخه پروی آن وضوح QHD را دارا باشد. همچنین حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی مانند برادر کوچک‌ترش در زیر نمایشگر قرار گرفته است. این حسگر، از نوع خازنی بوده است.

مانند شیائومی می ۶، وزن و ضخامت Mi 6 Pro هم به ترتیب معادل ١۶٨ گرم و ٧.۵ میلی متر است. درست است که هر دو دستگاه فاقد جک ٣.۵ میلی متری هدفون است. اما شیائومی می ۶ پرو، به اسپیکر استریو مجهز شده بود. قبل از این که به بخش دوربین برسیم، اجازه بدهید تا کمی به طراحی و چینش آن بپردازیم. شیائومی می ۶، از دوربین اصلی دوگانه با چینش افقی بهره می‌برد. اما در مقابل، شیائومی Mi 6 Pro که کنسل شد، قرار بود از چینش دوربین عمودی برخوردار باشد. اما ظاهراً در مشخصات روی کاغذ بخش دوربین هم تفاوتی را در بین Mi 6 Pro و برادر کوچک‌ترش شاهد نیستیم!

هر دو دستگاه، از دوربین اصلی دوگانه ١٢ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که دوربین سلفی هر دو گوشی وضوح ٨ مگاپیکسلی دارد. مانند می ۶، قرار بود تراشه این گوشی نیز Snapdragon 835 با لیتوگرافی ١٠ نانومتری سامسونگ باشد. این تراشه، یکی از برترین تراشه‌های آن زمان بوده است. اگر بیشتر دقیق شویم، متوجه حضور هسته‌های قدیمی Cortex-A73 و Cortex-A53 به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 540 در این تراشه می‌شویم که در آن زمان، برای انجام تقریباً هر کاری کافی بود!

حتی باتری هر دو دستگاه ظرفیت مشابه ٣,٣۵٠ میلی آمپر ساعتی را داراست! در جمع بندی تمام صحبت‌ها، شیائومی Mi 6 Pro، دستگاهی با اسم رمز Centaur که متأسفانه به دلایل نامعلومی توسط شیائومی کنسل شد. به هر حال، با توجه به این که تفاوت‌های زیادی بین Mi 6 و Mi 6 Pro وجود ندارد، عرضه آن نیز ضرورتی هم نداشت.

نظر شما در Mi 6 Pro چیست؟ آیا با عرضه شدن این گوشی موافق بودید؟ مشخصات آن چطور است؟

نوشته شیائومی Mi 6 Pro کنسل شده را ببینید: اولین پرچمدار شیائومی با نمایشگر 2K اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code