پرسرعت ترین اینترنت ایران
1 min read

پرسرعت ترین اینترنت ایران

امروزه دیگر نمی‌توان اینترنت را جدا از زندگی دانست؛ استفاده از گوشی‌های هوشمند، افزایش حضور کسب‌و‌کار‌ها در فضای مجازی و آنلاین شدن بسیاری از امور زندگی به دلیل همه‌گیری کرونا، اهمیت اینترنت در زندگی را چندین برابر کرده است. در چنین شرایطی داشتن یک سرویس اینترنتی قوی و پرسرعت به پیشبرد درست و صحیح اهداف کمک خواهد کرد. اگر به دنبال انتخاب سریع‌ترین سرویس اینترنت هستید در مقاله پرسرعت ترین اینترنت ایران همراه ما باشید.

انتخاب اینترنت پرسرعت؛ از Dial up تا ADSL

در سال‌هایی نه چندان دور، کاربران اینترنت از سرویس‌های دیال آپ برای اتصال به شبکه جهانی استفاده می‌کردند. دیال آپ با استفاده از خط شهری به اینترنت متصل می‌شد، اما سرعت آن بسیار پایین بود و به همین دلیل به تدریج جای خود را به ADSL داد. این سرویس اینترنتی نیز با استفاده از خط تلفن (بدون اشغال خط)، اتصالی با سرعت و کیفیت بالا را به کاربران ارائه می‌دهد. کیفیت سیم‌کشی مسی ساختمان و میزان فاصله خانه تا مرکز مخابراتی از عوامل مهم در کیفیت این اینترنت است.

ADSL در مقایسه با سایر خدمات و سرویس‌ها قیمت به نسبت پایینی دارد؛ همین موضوع باعث شده که کاربران و مشتریان زیادی داشته باشد. اما با وجود کاربران زیاد و داشتن قیمت به صرفه، پرسرعت ترین اینترنت ایران محسوب نمی‌شود. برای استفاده از اینترنت ADSL، حتما باید به یک خط تلفن ثابت دسترسی داشته باشید؛ در غیر اینصورت باید به دنبال سرویس‌های اینترنتی دیگری باشید.

اینترنت پوینت تو پوینت؛ یک انتخاب عالی

اگر از قطعی اینترنت یا کندی آن کلافه شده‌اید، شاید وقت آن رسیده که اینترنت پوینت تو پوینت را امتحان کنید. برای توضیح اینترنت پوینت تو پوینت یا ارتباط نقطه به نقطه، بهتر است از یک مثال شروع کنیم. یک تماس تلفنی را در نظر بگیرید، در این پروسه یک تلفن با تلفن دیگری ارتباط دارد و یک نفر صحبت کرده و شخص دیگر مکالمه را می‌شنود. این فناوری با ارتباط‌های یک به چند یا شبکه‌ای تفاوت دارد.

اینترنت point to point، یک روش بی‌سیم و بدون نیاز به کابل کشی برای اتصال اینترنت در مکان‌های بزرگ است. می‌توان گفت که بیشتر مراکز آموزشی، سازمان‌های بزرگ، برج‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی از اینترنت point to point استفاده می‌کنند. چرا که این سرویس مناسب سازمان‌هایی است که برای انجام کار خود نیاز به اینترنت اختصاصی و نامحدود دارند. اما آیا می‌توان ارتباط نقطه به نقطه را پرسرعت ترین اینترنت ایران به حساب آورد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سرعت سرویس اینترنت پوینت تو پوینت به دلیل خصوصی بودن شبکه بسیار بالا خواهد بود.

اینترنت فیبر نوری؛ پر هزینه اما کاربردی

برای استفاده از اینترنت فیبر نوری، باید زیر ساخت‌ها را تغییر دهید. تغییر زیر ساخت‌ها و سیم‌کشی جدید، باید توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت انجام شود. در نظر بسیاری از افراد، کنار گذاشتن بودجه‌های فراوان برای امتحان کردن فناوری‌های جدید ریسک بالایی را می‌طلبد. شاید به همین دلیل است که در کشور ما، اشخاص زیادی از اینترنت فیبر نوری استفاده نمی‌کنند. لازم به ذکر است که ارائه این سرویس انحصارا برای مخابرات بوده و در نقاط محدودی ارائه می‌شود.

اینترنت فیبر نوری در مقایسه با سایر سرویس‌ها از سرعت آپلود و دانلود بسیار بالایی برخوردار است. نتایج یک بررسی نشان داده که سرعت دانلود‌هایی که با اینترنت ADSL بیش از 20 دقیقه طول می‌کشند با استفاده از فیبر نوری تنها در 8 ثانیه انجام می‌شوند. با این وجود می‌توان اینترنت فیبر نوری را پرسرعت ترین اینترنت ایران به حساب آورد.

بررسی بهترین اینترنت td-lte از نظر سرعت

یکی از بهترین سرویس‌ها در حوزه خدمات اینترنت، فناوری td-lte است. در تکنولوژی TD-LTE نیازی به داشتن خط ثابت و کیفیت بالای سیم‌کشی مسی نیست. همچنین نزدیک بودن به مرکز مخابراتی هم روی سرعت این سرویس اینترنتی تاثیر نخواهد گذاشت. به همین دلیل به تدریج اینترنت td-lte، جایگزین خرید اینترنت adsl شد.

برای استفاده از اینترنت TD-LTE باید از یک شرکت معتبر ارائه کننده خدمات اینترنتی یک مودم مخصوص و سیمکارت اینترنت ثابت خریداری کنید. چرا که در ایران هر اپراتور، مودم‌های مخصوص خود را عرضه کرده و همه آن‌ها قفل شده یا در اصطلاح لاک هستند. پس نمی‌توان از مودم td-lte اپراتوری برای یک اپراتور دیگر استفاده کرد. توجه داشته باشید که سیمکارت مودم TD-LTE، قابلیت ارسال پیام و شماره‌گیری را ندارد. همچنین ناحیه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، می‌تواند روی سرعت دانلود و آپلود نیز تاثیر بگذارد. اینترنت td-lte برای گشت‌ و ‌گذار در فضای مجازی و انجام امور روزانه سرعت بسیار خوبی دارد.

خرید پرسرعت ترین اینترنت از شرکت خدمات اینترنتی معتبر

در این مقاله به معرفی پرسرعت ترین اینترنت ایران پرداختیم؛ بهتر است قبل از خرید بسته اینترنت ابتدا در مورد آن تحقیق کرده و سرویسی متناسب با نیازی که دارید انتخاب کنید. همچنین خرید را از معتبر‌ترین شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی انجام دهید. شرکت سرویس دهنده باید در مورد بسته‌ها توضیحات کامل داده و در هر ساعتی پاسخگوی مشتری باشد. اگر شرکت معتبر و مطمئنی پیدا نکرده و از خدمات شرکت فعلی چندان راضی نیستید، ما به شما ماهان نت را پیشنهاد می‌کنیم.

ماهان نت با بیش از یک دهه سابقه در زمینه ارائه خدمات اینترنتی، بهترین و متنوع‌ترین محصولات را به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای آگاهی از نوع محصولات و تعرفه آن‌ها از طریق شماره 1514 با مشاورین ماهان نت در ارتباط باشید.

نوشته پرسرعت ترین اینترنت ایران اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code