نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia رسماً معرفی شد: بازگشتی با دست پر!
1 min read

نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia رسماً معرفی شد: بازگشتی با دست پر!

سونی یکی از غول‌های صنعت نمایشگرهای بزرگ و تلویوزیون است. کم‌تر کسی است که برندهای بزرگ این بخش، مانند سامسونگ، LG و البته سونی را نشناسند. نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia در نمایشگاه CES 2022 بالأخره معرفی شدند. این تلویزیون‌ها، دارای پنل‌های جدید و ویزگی‌های جالبی هستند.

با نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia آشنا شوید!

سونی حدود ٣ سال پیش از تلویزیون 8K خود رونمایی کرده بود.

تلویزیون 8K سونی با اندازه ۹۸ اینچ و قیمت نزدیک به یک میلیارد تومان به فروش می رسد

به نقل از XDA Developers، سونی یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تلویزیون است. به همین ترتیب، این غول ژاپنی در رویداد CES 2022 حضور پیدا کرده است تا محصولات جدیدش را به نمایش بگذارد. این محصولات جدید، مجموعه‌ای از تلویوزیون‌های مجهز به نمایشگر OLED و Mini-LED است. نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia، یعنی Bravia XR 2022، نشان می‌دهد که ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا سری تلویوزیون‌های Z9K و X95K با پنل Mini-LED و همچنین دیگر تلویزیون‌های خود، خودی نشان دهد.

نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia، با سری Z9K و X95K شروع می‌شود. این محصولات، اولین تلویزیون‌های سونی هستند که به پنل Mini-LED مجهز می‌شود. سری Z9K سونی، وضوح نمایشگر 8K را داراست و در اندازه‌های ٧۵ و ٨۵ اینچی ارائه می‌شود. در مقابل، سری X95K با وضوح 4K و سایزهای ۶۵ و ٧۵ و ٨۵ اینچی حضور دارد.

این تلویزیون‌های تازه وارد سونی، به پردازنده Bravia XR تجهیز شده‌اند. به لطف این پردازنده، الگوریتم نور کم محلی سونی در این تلویزیون‌ها وجود دارد که برای کنترل هزاران عدد Mini-LED استفاده می‌شود. همچنین به لطف این پردازنده، مواردی مانند روشنایی بیشتر، گستره دینامیکی بالاتر تصاویر، رنگ مشکی عمیق‌تر و رنگ‌های زنده‌تری به ارمغان آمده‌اند. با توجه به ذات مینی LEDها، ممکن است هاله‌های روشنایی و مواردی مشابه آن وجود داشته باشند. اما با وجود قابلیت اختصاصی سونی، یعنی XR Backlight Master Drive در این. تلویوزیون‌های جدید، دیگر خبری از این هاله‌های اضافی نیست.

نمایشگر این تلویوزیون‌ها، دارای رفرش ریت متغیر ١٢٠ هرتزی می‌باشد. همچنین سیستم آکوستیک جدیدی در این تلویزیون‌ها به کار گرفته شده است که در کل، سبب بهبود تجربه کاربری به طوری چشمگیر می‌شود.

از سوی دیگر، سونی اولین تلویوزیون جهان با نمایشگر QD-OLED را نیز ارائه کرده است. نام این تلویزیون تازه وارد، Bravia XR A95K می‌باشد. در حالی که دیگر تلویوزیون‌های OLED سونی از پنل نمایشگر ساخت ال‌جی بهره گیری کرده‌اند، این بار Bravia XR A95K با نمایشگر اختصاصی ساخته شده توسط سامسونگ پا به عرصه وجود گذاشته است.

فناوری پنل نمایشگر QD-OLED، یک نوع پنل است که به طور هیبریدی، ترکیبی از OLED و QLED را ارائه می‌دهد. بنابراین، با وجود این نمایشگر می‌توان به عمق رنگ بیشتر، رنگ‌های زنده‌تر و روشنایی بالاتری دست پیدا کرد. تلویوزیون Bravia XR A95K به مانند پرچمداران جدید سونی، از رفرش ریت متغیر بهره می‌برد. وضوح نمایشگر آن 4K بوده و می‌توان بدون نیاز به وسیله اضافی، به Google TV نیز دسترسی پیدا کرد.

نکته دیگر، این است که تلویوزیون Bravia XR A95K مجهز به پایه منحصر به فردی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا با توجه به وضعیت تماشای نمایشگر و سلیقه دلخواه وی، مکان جلو آمدن با عقب رفتن تلویوزیون قابل تنظیم باشد. در انتهای معرفی نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia، سری A90K و A80K نیز با پنل نمایشگر OLED رسماً معرفی شدند. سری A90K در دو سایز ۴٢ و ۴٨ اینچی و A80K هم در سایز ۵۵ و ۶۵ و ٧٧ اینچی روانه بازار خواهند شد. به هر حال، متأسفانه قیمت این نسل از تلویوزیون‌های Bravia خود را اعلام نکرده است.

نظر شما در مورد نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia چیست؟ کدام مدل از این تلویزیون‌ها برای شما جذاب‌تر از بقیه است؟

نوشته نسل جدید تلویوزیون‌های سونی Bravia رسماً معرفی شد: بازگشتی با دست پر! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code