1 min read

هوآوی میت 50 ممکن است مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 و 5G باشد

احتمالا اولین باری است که می‌شنوید اطلاعات جدید نشان می‌دهد که برخی از دستگاه‌ های Huawei Mate 50 که در حال آزمایش هستند دارای دسترسی 5G هستند و به چیپست 5 نانومتری کایرین 9000 و چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز شده اند. این برخلافِ گزارشات قبلی است که نشان می دادند هوآوی میت 50 امسال عرضه می شود اما ممکن است فقط به شبکه 4G دسترسی داشته باشد.

به نقل از منبع اگرچه هواوی در بازار با مشکلات زیادی رو به‌ رو بوده است، اما این شرکت همچنان در مسیری مثبت برای توسعه این گوشی و قرار دادن آن در میان مصرف‌کنندگان تلاش می‌کند. در همین حال، خبر سری میت 50 هوآوی با 5G و پردازنده جدید کوالکام مطمئناً می تواند آرامش بزرگی برای طرفداران تولیدات هوآوی و به طور کلی افرادی که منتظر این دستگاه هستند باشد.

متأسفانه پس از ممنوعیت ایالات متحده، هواوی باید دسترسی به اجزای مختلف ضروری مانند چیپست‌ها را متوقف می‌کرد که پس از آن، سازنده فناوری چینی حتی نمی‌توانست طراحی چیپست خود را از طریق HiSilicon برای سازندگان تراشه مانند TSMC ارسال کند. ممکن است فکر کنید کمبود قطعات به مجوز تولید تراشه ختم می‌شود اما این محدودیت ها به سایر مواد مهم مانند گیرنده های RF نیز ختم می شود که به سازندگان تلفن های همراه کمک می کند تا باند های دسترسی 5G را فعال کنند. بنابراین این محدودیت ها مستقیما بخش ارتباطات هوآوی را نیز هدف گرفته بود. خوشبختانه اما روز به روز خبر های بهتری از سمت هوآوی می‌رسد و این شرکت این روز ها شدیدا در پی حل تک تک مشکلات و مسائل خود است.

سری هواوی Mate 50 با HarmonyOS 3، سال آینده معرفی می‌شود

جزئیات پردازنده کایرین و اسنپدراگون

کایرین 9000 با فرآیند 5 نانومتری ساخته شده و از یک هسته Cortex-A77 در فرکانس 3.13 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A77 در فرکانس 2.54 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 در فرکانس 2.05 گیگاهرتز تشکیل شده است. این تراشه دارای پردازنده گرافیکی 24 هسته ای Mali G78 است که دارای معماری خاص هوآوی است.

اما در طرف دیگر کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 دارای یک راه حل مودم RF-5G با سرعت دانلود تا 10 گیگابیت بر ثانیه است. این چیپست دارای فناوری دوربین Snapdragon Sigh با IS موبایل 18 بیتی است. همچنین مجهز به موتور جدید هوش مصنوعی کوالکام نسل هفتم به همراه بهبود عملکرد سیستم در کنار سایر جنبه های اتصالات کاربری اصلی وجود دارد.

تاریخ رونمایی سری میت 50 نزدیک است؟

در حال حاضر، هواوی در مورد این نسخه آینده صحبت نکرده است، اما رئیس تجارت جهانی مصرف کنندگان این شرکت، درک یو، تایید کرده است که یک دستگاه جدید از سری محبوب میت وجود خواهد داشت که می تواند امسال عرضه شود. مطمئناً او در مورد سری میت 50 صحبت کرده است اما هنوز تأیید رسمی لازم است.

منتظر رونمایی سری میت 50 و از سرگیری تولیدات این خط از محصولات هوآوی هستید؟

نوشته هوآوی میت 50 ممکن است مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 و 5G باشد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code