سری ویوو X80 در دو نسخه با تراشه‌های Snapdragon و مدیاتک عرضه می‌شود
1 min read

سری ویوو X80 در دو نسخه با تراشه‌های Snapdragon و مدیاتک عرضه می‌شود

ویوو یکی از بازیگران مطرح بازار گوشی‌های هوشمند است و پرچمداران آن طی سال‌های گذشته، توانسته‌اند توجهات زیادی را به خود جلب کنند. سری ویوو X80، نسل بعدی پرچمداران ویوو است که تا مدتی دیگر رونمایی خواهد شد. اما پیش از آن، برخی جزئیات جدید این گوشی‌ها فاش شده است.

جزئیات جدید از مشخصات سری ویوو X80

چندی پیش از مشخصات احتمالی Vivo X80 صحبت کردیم.

برخی از مشخصات ویوو X80 پیش از رونمایی فاش شدند!

بنابر گزارش Mysmartprice، سری گوشی‌‌های پرچمدار Vivo X70 در نسخه‌های مختلفی در کشورهای مختلف جهان عرضه شدند. اکنون پس از گذشت ۴ ماه از عرضه این گوشی‌ها، به نظر می‌رسد که ویوو در حال کار کردن بر روی جانشینان سری Vivo X70، یعنی سری ویوو X80 باشد. ما این صحبت‌ها را به دلیل لو رفتن مشخصات جدید این گوشی‌ها مطرح می‌کنیم.

طبق اطلاعاتی که به تازگی فاش شده‌اند، گوشی‌های ویوو X80 Pro و ویوو X80، به تزتیب مجهز به تراشه‌های مدیاتک Dimensity 8000 و Dimensity 9000 خواهند بود. از طرف دیگر، پرچمدار اصلی این خانواده یعنی Vivo X80 Pro Plus نیز از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 استفاده خواهد کرد. اما به جز تراشه‌های احتمالی این گوشی‌ها، چه اطلاعات دیگری از آن‌ها لو رفته است؟

خب، گفته شده است که Vivo X80 از نمایشگر ۶.۵۶ اینچی از نوع AMOLED با فناوری LTPO و وضوح +Full HD استفاده خواهد کرد. در ادامه، ویوو دو گوشی گران‌تر یعنی نسخه‌های پرو و پرو نیز از نمایشگر ۶.٧۸ اینچی با پنل LTPO 2.0 از نوع AMOLED E5 سامسونگ برخوردار خواهند بود. وضوح نمایشگر نسخه پرو پلاس، +QHD است. گفتنی است که رفرش ریت نمایشگر هر سه دستگاه، ١٢٠ هرتزی است.

پس از آن که دو گوشی برتر این سری، از تراشه‌های پرچمدار کوالکام و مدیاتک بهره گیری می‌کنند و ارزان‌ترین گوشی این خانواده نیز به یک تراشه رده بالای معرفی نشده از مدیاتک برخوردار می‌شود، هر سه دستگاه دارای حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 خواهند بود. البته با این وجود، نوع حافظه رم ویوو X80 از نوع LPDDR4X 2133MHZ خواهد بود. این در حالی است که نسخه‌های پرو، حافظه رمی از نوع LPDDR5 خواهند داشت.

پس از این‌ها، دوربین اصلی سه گانه Vivo X80 متشکل از سنسورهای ١٢+١٣+۵٠ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو خواهد بود. حسگر تصویر اصلی آن، ISOCELL GN5 سامسونگ بوده و قابلیت زوم اپتیکال ٢ برابری هم در آن فراهم است. شایان ذکر است که Vivo X80 Pro هم این سیستم دوربین اصلی را به همراه دارد؛ اما در بخش دوریین فوق عریض، شاهد استفاده از حسگر تصویر ISOCELL JN1 با زاویه دید احتمالاً ١۵٠ درجه‌ای خواهیم بود. همچنین یک سنسور ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL JN1 دیگر هم در لنز پریسکوپ تله فوتوی آن با قابلیت زوم ۵ برابری اپتیکال موجود خواهد بود.

در نهایت، گل سرسبد جدید ویوو، یعنی Vivo X80 Pro Plus دوربین اصلی چهارگانه ۴٨+۵٠+۵٠+۵٠ مگاپیکسلی را ارائه خواهد داد! اما در بخش دوربین سلفی قرار است شاهد چه عملکردی از سوی این گوشی‌ها باشیم؟ خب، ویوو می‌خواهد دوربین سلفی ۴۴ مگاپیکسلی با حسگر تصویر ISOCELL GH1 سامسونگ را در دو گوشی ارزان‌تر این خانواده به کار ببرد. اما ویوو X80 Pro Plus باز هم به یک دوربین ۵٠ مگاپیکسلی دیگر، اما این بار در دوربین سلفی مجهز می‌شود!

در ادامه این شایعات، شارژر ۵۵ واتی به ویوو X80 و شارژر ۶۶ واتی و شارژر بی سیم ۵٠ واتی به دو نسخه Pro از این خانواده نسبت داده شده است. در هر سه دستگاه، اندروید ١٢ به صورت پیش فرض ارائه خواهد شد. در انتها، گمانه زنی می‌شود که بازه قیمتی این گوشی‌ها، چیزی بین ٣,۶٩٩ یوان (معادل ۵٨٢ دلار آمریکا) تا ۶,٩٩٩ یوان (معادل ١,١٠٢ دلار آمریکا) خواهد بود.

نظر شما در رابطه با این مشخصات و جزئیات لو رفته از گوشی‌های سری وی وو X80 چیست؟

نوشته سری ویوو X80 در دو نسخه با تراشه‌های Snapdragon و مدیاتک عرضه می‌شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code