اظهار نظر مدیرعامل کوالکام در مورد کمبود تراشه و اسنپدراگون نسل 2
1 min read

اظهار نظر مدیرعامل کوالکام در مورد کمبود تراشه و اسنپدراگون نسل 2

کوالکام را باید به جرات یکی از غول‌های بزرگ حوزه تکنولوژی دانست. این شرکت تقریبا در یک دهه اخیر با معرفی و عرضه محصولاتی که راه خود را در طیف گسترده‌ای از محصولات باز کرده‌اند، ظرفیت بسیار بالای خود را در تولید چیپست‌های موبایل و سایر دستگاه‌ها نشان داده است. به تازگی شاهد اظهار نظر مدیرعامل کوالکام در مورد کمبود تراشه و اسنپدراگون نسل ۲ هستیم. با ترنجی همراه باشید.

اظهار نظر مدیرعامل کوالکام درباره دو مسئله مهم؛ کمبود تراشه و اسنپدراگون نسل ۲

کوالکام نیازی به معرفی ندارد. این شرکت یکی از بزرگترین سازندگان تراشه در جهان است که محصولات آن در تعداد زیادی از دستگاه‌ها استفاده می‌شود و این شرکت است که اکثر پتنت‌ها را در زمینه ارتباطات 4G و 5G کنترل می‌کند. اما موقعیت این شرکت در بازار موبایل تا حدودی متزلزل شده است. زیرا MediaTek گوی سبقت را از این شرکت ربوده است و خط تولید پردازنده‌های پرچمدار کوالکام نمی‌تواند با تراشه‌های قدرتمند اپل رقابت کند.

روزنامه‌ نگاران خبرگزاری The Verge اخیرا با کریستیانو آمون، رئیس و مدیرعامل کوالکام در مورد چگونگی توسعه بیشتر این شرکت، مدت زمان ادامه بحران کمبود تراشه و اطلاعاتی در مورد اسنپدراگون نسل ۲ صحبت کرده‌اند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام شاید اردیبهشت ۱۴۰۱ عرضه شود

به گفته این مدیرعامل، هم اکنون بازار تراشه یکی از عمیق‌ترین و جدی‌ترین بحران‌ها را پشت سر می‌گذارد. این مسئله یک چالش بوده و به بسیاری کمک کرد تا بفهمند پردازنده‌ها چقدر مهم هستند و صنعت نیمه‌رسانا چقدر قدرتمند است. کوالکام تمام تلاش خود را کرد تا با افتخار با این وضعیت کنار بیاید و عرضه SoC های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به گفته وی، همچنان کمبود تراشه وجود دارد، اما در نیمه اول سال جاری وضعیت به سمت بهتر شدن تغییر خواهد کرد. به نظر او سال ۲۰۲۳ سالی خواهد بود که میزان عرضه می‌تواند کل حجم تقاضا را پوشش دهد.

بحران کمبود تراشه و اسنپدراگون نسل ۲

کریستین آمون تایید کرد که کوالکام کارخانه‌های تولید تراشه خود را ندارد. آن‌ها طراحی و ساخت تراشه‌ها را بر عهده گرفته‌اند و آن را به شرکت‌های دیگری مانند TSMC، سامسونگ، گلوبال فاندری، SMIC و UMC واگذار کرده‌اند. در عین حال، این سازنده تراشه به صورت فعالانه در ایجاد و توسعه صنعت نیمه هادی و فناوری‌های جدید سرمایه گذاری می‌کند که یکی از موارد مهم آن میان شبکه 6G است و باید تا سال 2030 ظهور آن را انتظار داشت.

رئیس کوالکام همچنین گفته است که تغییر نام تراشه‌های موبایل را تصمیمی درست و مناسب می‌داند. تغییر نام محصولات این شرکت با هدف ساده سازی درک تولیدات آن‌ها صورت گرفته است. این یعنی دیگر نیازی به شناسایی پردازنده‌ها با اعداد نیست. فقط باید نسل آن را بشناسید. در سال آینده شاهد نسل دوم تراشه‌های پرچمدار با نام Gen 2 خواهیم بود. کریستین آمون تایید کرد که برنامه‌های این شرکت مبتنی بر عرضه یک تراشه پرچمدار در هر سال است و این برنامه بدون تغییر باقی می‌ماند.

اظهار نظر مدیرعامل کوالکام

از سوی دیگر، وی همچنین تاریخ معرفی Snapdragon Gen 2 را در سال آینده اعلام کرده است. این تاریخ به احتمال زیاد به زمانی اشاره می‌کند که دستگاه‌هایی در این تاریخ معرفی شوند. این بدان معنی است که این شرکت قصد ندارد Gen 2 را در اواسط سال جاری معرفی و عرضه کند. به گفته gizchina، همانطور که منابع مختلف پیش‌بینی کرده‌اند، شاید این شرکت در سال جاری یک نسخه بهبود یافته یا اورکلاک شده از Gen 1 را با نامی متفاوت معرفی کند که اساسا نسل جدیدی از تراشه‌های این شرکت نخواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا در نهایت رقابت اپل و کوالکام می‌تواند نتیجه مثبتی برای این شرکت در پی داشته باشد؟

نوشته اظهار نظر مدیرعامل کوالکام در مورد کمبود تراشه و اسنپدراگون نسل 2 اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code