شیائومی 12 پرو با نسخه جدیدی از اسنپدراگون 8 نسل 1 در راه است؟
1 min read

شیائومی 12 پرو با نسخه جدیدی از اسنپدراگون 8 نسل 1 در راه است؟

اگر پیگیر اخبار تکنولوژی باشید، می‌دانید که کوالکام با ناامیدی از سامسونگ، میخواهد بخشی از تولید را به TSMC بسپارد و مدت هاست که بنا دارد نسخه جدیدی از اسنپدراگون 8 نسل 1 را با فناوری 4 نانومتری TSMC به بازار عرضه کند. اگرچه گفته می‌شود که اسنپدراگون 8 نسل 1 ساخت TSMC نیز ممکن است همچنان همان مشکلات دما را داشته باشد. به هر صورت، حال خبر رسیده است که شیائومی بنا دارد از اولین شرکت هایی باشد که سریعاً و تا تمام نشده(امان از معضل کمبود تراشه!)، هرچه سریع‌تر از تولید TSMC بهره ببرد. گفته می‌شود به همین منظور نسخه جدیدی از شیائومی 12 پرو در راه است.

شیائومی ١٢ پرو و شیائومی ١٢ معرفی شدند: پرچمدارانی دوربین محور و قدرتمند!

یکی از برجسته‌ترین افشاکنندگان در این صنعت، دیجیتال چت استیشن، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی چینی ویبو فاش کرد که نسخه جدیدی از شیائومی 12 پرو با شماره مدل «L2S» در دست توسعه است و دارای نمونه جدیدی از تراشه SM8475 است که ساخت TSMC خواهد بود.

بدیهی است که L2S نام نهایی دستگاه نیست و در حال حاضر صرفاً کد نام آن در حال آزمایش است، به این معنی که انتظار می رود در ماه های آینده عرضه شود. اما چرا این دستگاه را به برادری برای شیائومی 12 پرو تشبیه کرده‌اند؟ زیرا این تلفن شماره مدلی مشتق شده از شماره مدل شیائومی 12 پرو دارد. در واقع L2S فقط یک علامت S را در بالای نام مستعار رسمی L2 شیائومی 12 پرو دارد. البته خیلی زود برخی از کاربران اینترنت نام غیر رسمی “Xiaomi 12S” را به دستگاه آینده نسبت داده اند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی Gizmochina، در حالی که جزئیات دیگر در مورد L2S هنوز در سایه ها پنهان است، ما می دانیم که نسخه کمی ارتقا یافته از اسنپدراگون 8 نسل 1 استاندارد که شیائومی 12 پرو با آن عرضه شده بود، در حال ساخت است. نسل اول اسنپدراگون 8 نسل 1 که قبلاً منتشر شده بود، با کد SM8450، از فرآیند تولید 4 نانومتری سامسونگ استفاده می‌کرد و بسیاری احساس می‌کنند که نسبت به فرآیند 4 نانومتری TMSC پایین‌تر است(در گوشتان بگویم از جمله خود من). بنابراین از سوی دیگر، اسنپدراگون 8 نسل 1 ارتقا یافته (SM8475) احتمالاً با استفاده از فرآیند TMSC ساخته خواهد شد، به این معنی که می تواند عملکرد بهتری را به همراه داشته باشد.

نسخه فعلی تراشه قبلاً به دلیل مسائل مربوط به گرمای بیش از حد و عملکرد ناپایدار و نامطلوب آن مورد انتقاد قرار گرفته است، که حتی منجر به امتیازهای واقعا ضعیف Geekbench 5 شده است؛ چیزی که امیدواریم در SM8475 در حال بهبود باشد.

اگر شیائومی L2S واقعاً به واقعیت تبدیل شود، در مجموع تعداد مدل‌های سری 12 شیائومی به چهار مدل می‌رسد. این سری در حال حاضر از Xiaomi 12، Xiaomi 12 Pro و Xiaomi 12X تشکیل شده است و حتی یک مدل Ultra نیز در دست ساخت است.

اگر نظر شخصی من را بپرسید می‌گویم مشکلات تولید و تامین و عملکرد تراشه ها هنوز ادامه دارد. زیرا خبر می‌رسد مشکلات و کمبود های خط تأمین و خط تولید هنوز ادامه دارند. شاید در سالهای آینده با آرامش یافتن صنعت تولید تراشه و اطمینان خاطر تولید کنندگان و مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در بازار، بتوان به دوران خوب گذشته بازگشت.

بگذارید نظر خودتان را بپرسم. به نظر شما با تولید TSMC مسائل سری پردازنده های اسنپدراگون 8 نسل 1 پایان میابد؟

نوشته شیائومی 12 پرو با نسخه جدیدی از اسنپدراگون 8 نسل 1 در راه است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code