تراشه مغزی ایلان ماسک برای اولین آزمایشات انسانی آماده می شود
1 min read

تراشه مغزی ایلان ماسک برای اولین آزمایشات انسانی آماده می شود

تا پیش از این، استفاده از تراشه‌های مغزی را در فیلم‌های علمی تخیلی دیده بودیم. اما به لطف مجموعه مهم ایلان ماسک که در زمینه تراشه‌های مغزی فعالیت می‌کند، باید گفت که زودتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این تراشه‌های کوچک و کاربردی همه‌گیر خواهند شد. زیرا بر اساس اخبار منتشر شده، تراشه مغزی ایلان ماسک برای اولین آزمایشات انسانی آماده می‌شود. با ترنجی همراه باشید.

تراشه مغزی ایلان ماسک؛ یک پله رو به آینده…!

یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌هایی که ایلان ماسک در آن مشارکت دارد، Neuralink است، فناوری خاصی که به ایجاد رابط‌های مغز و رایانه برای اتصال مغز انسان به هر دستگاه دیگری منتهی می‌شود. آن‌ها قصد دارند این تکنولوژی را بر روی مسائل مختلف پزشکی مانند کمک به مشکلات نابینایی، مشکلات شنوایی و مشکلات افراد فلج متمرکز کنند. اما در موارد خاص این تراشه‌ها می‌توانند به ما کمک کنند تا فاصله‌ای که بین مغزمان و هر وسیله هوشمند دیگری مانند تلفن همراه وجود دارد را بسیار بیشتر از گذشته، کم‌رنگ‌تر کنیم.

ایلان ماسک از خارج شدن فاز بتا اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ماه اکتبر می‌گوید

اگر به یاد داشته باشید، در ماه های اخیر بود که تراشه‌های Neuralink بر روی موجودات زنده‌ای مانند میمون ها آزمایش شدند. این تراشه به آن‌ها اجازه می‌داد تا این موجودات درون ذهن خود به انجام سرگرمی‌های خاصی مشغول شوند. حالا اما تیم حاضر در این پروژه می‌خواهد یک قدم جلوتر برود. برای این موضوع، آن‌ها در حال حاضر به دنبال افراد داوطلب برای آزمایش این فناوری جدید هستند. به همین دلیل، نورالینک می‌خواهد مدیر آزمایشات بالینی خود را استخدام کند.

این تراشه برای اولین آزمایشات انسانی آماده می‌شوند

در این آگهی استخدامی اینطور آمده است که شرکت Neuralink در حال حاضر به دنبال یک مدیر کارآزمایی بالینی برای شروع آزمایش جدید تراشه مغزی خود بر روی انسان است. شما می‌توانید با استفاده از این تراشه، خاطرات را ذخیره کرده و دوباره پخش کنید. همچنین شما به طور بالقوه قادر هستید آن‌ها را در یک بدن جدید یا در یک بدن رباتی دیگر نیز قرار دهید.

شما از نزدیک با برخی از نوآورترین پزشکان و مهندسان برتر این حوزه کار خواهید کرد. همچنین کار با اولین شرکت کنندگان کارآزمایی بالینی Neuralink. نیز را تجربه خواهید کرد. شما کمک خواهید کرد تا تیمی را که مسئول فعال کردن فعالیت‌های تحقیقاتی بالینی Neuralink و توسعه تعاملات نظارتی است را با محیطی که همیشه در حال تکامل است، تشکیل داده و رهبری کنید.

همچنین، ماسک در ابتدا خاطرنشان کرد که با Neuralink ما این فرصت را داریم که عملکرد بدن فردی که آسیب نخاعی جدی دارد را بازیابی کنیم. Neuralink به خوبی در میمون‌ها کار می‌کند و ما در واقع آزمایش‌های زیادی انجام داده و تأیید می‌کنیم که بسیار ایمن و قابل اعتماد است. همچنین این دستگاه را می‌توان با خیال راحت خارج کرد.

حاشیه‌های پیرامون توئیت اخیر ایلان ماسک

ماسک سال گذشته در توییتی گفت که نخستین محصول نورالینک به افراد فلج این امکان را می‌دهد تا سریع‌تر از افرادی که از انگشت شست استفاده می‌کنند، با ذهن خود از تلفن هوشمند استفاده کنند. به گفته gizchina، نسخه‌های بعدی این فناوری می‌توانند سیگنال‌ها را از تراشه موجود در مغز به بخش‌های عصبی، حرکتی و حسی بدن منتقل کنند. بنابراین افرادی که به طور کامل فلج هستند، قادر به راه رفتن مجدد خواهند بود.

انتقاد ایلان ماسک از ویژگی آواتار NFT توئیتر تحت عنوان آزار دهنده

توییتر اخیرا اعلام کرده است که برنامه ای را در سرویس اشتراکی Twitter Blue راه اندازی می‌کند تا به کاربران iOS اجازه دهد از NFT ها به عنوان آواتار خود استفاده کنند. مدیرعامل تسلا یعنی ایلان ماسک، بلافاصله نارضایتی خود را ابراز کرد و از آن به عنوان هدر دادن منابع انتقاد کرد. توییت ایلان ماسک مربوط به انتقاد از افراد اسکمر فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در توییتر است که وی آن را آزاردهنده می‌خواند. ماسک در این باره گفته بود که توییتر منابع مهندسی خود را برای این قابلیت خرج می‌کند. در حالی که کلاهبرداران بازار کریپتو آزادانه در این شبکه اجتماعی در حال گشت و گذار هستند…!

نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ آیا تراشه نورالینک می‌تواند تبدیل به انقلابی در صنعت پزشکی شود؟

نوشته تراشه مغزی ایلان ماسک برای اولین آزمایشات انسانی آماده می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code