«برای آوا» را با وسواس نوشتم!
1 min read

«برای آوا» را با وسواس نوشتم!

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «برای آوا» درباره روند تولید این اثر که به تازگی مراحل فنی اش به پایان رسیده است، توضیح داد.

محسن سراجی نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «برای آوا» که مراحل فنی خود را به پایان رسانده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره این اثر عنوان کرد: موضوع این فیلمنامه را تقریبا براساس اتفاقی که برای گروه تئاتر فرانک فروتن تهیه کننده کار رخ داده بود به نگارش درآوردم.

او افزود: فرانک فروتن نمایشی را کار کرده بود که قرار بود خارج از کشور نیز روی صحنه بروند اما یکی از بازیگران این نمایش با وجود اینکه متولد ایران بود با توجه به پدر عراقی اش شناسنامه نداشت و نمی توانست برای خروج از کشور اقدام کند.

نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «برای آوا» اظهار کرد: به نظر ایده مناسبی برای کار در ژانر نوجوان بود و به همین دلیل نگارش فیلمنامه را براساس این موضوعی که به وجود آمد، شروع کردیم.

این کارگردان بیان کرد: من معمولا روی فیلمنامه هایی که می نویسم زیاد کار می کنم. از آنجا که نمایشنامه نویس هستم و نمایشنامه نویس ها اهل ادبیات هستند این دقت به ادبیات باعث وسواس در نوشتن می شود و گاهی تا روزهای پایان کار هم درگیر اضافه یا کم کردن شخصیت به اثر می شوم تا جایی که حتی در زمان پیش تولید هم تعدادی شخصیت فرعی به کار اضافه کردم.

کارگردان «بیژن و منیژه» ادامه داد: این دقت و وسواس زیاد باعث افزایش زمان نگارش متن شد و پس از چندین بار بازنویسی در سال ۱۴۰۰ کار جلوی دوربین رفت.

سراجی درباره انتخاب بازیگران نوجوان کار بیان کرد: انتخاب بازیگرها به شرایط متفاوتی برمی گردد، بازیگران نوجوان کار عموما از کسانی انتخاب شدند که دوره بازیگری دیده بودند و تجربه کار تئاتر داشتند و البته ما تست هم از افراد متقاضی بازیگری بودند، داشتیم.

این کارگردان مطرح کرد: در تست بازیگری کار مساله فیزیک بازیگران و توانایی در ایفای نقش به دلیل بازی در نقش های اصلی حساسیت خیلی زیادی وجود داشت به همین دلیل تعدادی از مقاضیان را بدون اینکه به آنها قولی برای بازی داده شود یا نقش خاصی برایشان در نظر گرفته شود انتخاب کردم و مدتی با آنها تمرین را شروع کردم و در نهایت تعدادی که مدنظر بود انتخاب شدند.

کارگردان تله تئاتر «شب شقایق» توضیح داد: برای انتخاب بازیگران بزرگسال کار مشکلی وجود نداشت اما در انتخاب آنها نیز علاوه بر فیزیک و شناخت قبلی توانایی ساخت ویژگی های تیپیکال برای هر یک از شخصیت ها را مدنظر داشتیم.

 

او با اشاره به کار کردن در شرایط کرونا با نوجوانان اظهار کرد: کرونا شرایط ویژه ای را به ما تحمیل کرد گاهی بعضی از بچه ها درگیر بیماری شدند، با تعطیل شدن گاه به گاه پروژه اتمام قرارداد لوکیشن پیش می آمد و مشکلاتی از این قبیل در روند تولید پیش آمد.

محسن سراجی در پایان تجربه کار با نوجوانان را شیرین و در عین حال سخت بیان کرد و گفت: کار کردن با ۱۳ الی ۱۴ بازیگر نوجوان به ویژه برای من که پیش از این در حوزه نوجوانان فعالیت نکرده بودم  تجربه شیرین و در عین حال سختی بود، بچه ها پر توان، پر انرژی و گاهی پر توقع بودند و از آنجا که این نوجوانان برای اولین بار بود کار تصویر انجام می دادند درک درستی از سختی کار نداشتند و در بسیاری مواقع خیلی اذیت می شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code