اپل پتنت مجیک کیبورد با مک یکپارچه در داخل آن را ثبت کرد
1 min read

اپل پتنت مجیک کیبورد با مک یکپارچه در داخل آن را ثبت کرد

Patently Apple اخیرا فاش کرده است که اپل درحال کار بر روی یک کانسپت کامپیوتر کاملاً جدید است. پتنت ثبت‌شده توسط این شرکت، درحقیقت مجیک کیبورد یکپارچه‌شده با یک کامپیوتر مک در داخل آن بوده که می‌تواند به هر نمایشگری متصل شود.

پتنت مجیک کیبورد با مک یکپارچه اپل

به‌نظر می‌رسد این کانسپت جدید جایگزین رایانه رومیزی و لپ‌تاپ باشد که کاربران می‌توانند کیبورد را بدون نیاز به جابجایی مانیتور، کیس یا ماوس حمل کنند. قابل‌درک است که کیبورد ممکن است دارای یک پد لمسی برای جلوگیری از نیاز به حمل ماوس در هنگام سفر نیز باشد.

این دستگاه در اصل یک کامپیوتر رومیزی قابل‌حمل در قالب مجیک کیبورد اپل است. مشابه مک مینی، کاربران نمایشگر خود را به آن متصل کرده و به‌صورت مستقل و بدون نیاز به هیچ کابل و سیمی، قادر خواهند بود به‌راحتی از آن استفاده کنند.

در برخی از نمونه‌های ثبت اختراع، این دستگاه شامل یک محفظه با پایه رسانای حرارتی نیز می‌باشد. همچنین ممکن است شامل یک واحد پردازش جداگانه نیز باشد. اپل کیبورد را به‌گونه‌ای تولید خواهد کرد که گرما را در سراسر بدنه آن پخش کند.

پتنت مجیک کیبورد با مک یکپارچه اپل

برای خنک‌سازی این محصول، اپل راه‌حل‌های مختلفی را درنظر گرفته است. پتنت این دستگاه آن را به‌عنوان یک حلقه خنک‌کننده چندمحفظه‌ای با فن مستقل توصیف می‌کند که ورودی و خروجی حرارت در قسمت پشت و اطراف کیبورد قرار گرفته‌اند. همچنین این کیبورد دارای یک پایه رسانای حرارتی است که به‌عنوان یک هیت سینک متصل به پردازنده نیز عمل می‌کند.

این پتنت برای اولین بار در آگوست 2020 ثبت شده و در هفته جاری توسط اداره ثبت اختراعات ایالات‌متحده منتشر شده است.

درنهایت، این کانسپت جذاب تنها یک حق اختراع از سوی اپل بوده و مشابه سایر پتنت‌های ثبت‌شده، ممکن است هرگز به مرحله‌ی تجاری‌سازی نرسد. بااین‌حال، این یک ایده جذاب است که اپل در سر داشته و حتی ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاهد عرضه دستگاهی مشابه با آن باشیم.

نظر شما درباره پتنت مجیک کیبورد با مک یکپارچه اپل چیست؟

نوشته اپل پتنت مجیک کیبورد با مک یکپارچه در داخل آن را ثبت کرد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code