تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس احتمالا اردیبهشت ماه ١۴٠١ معرفی خواهد شد
1 min read

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس احتمالا اردیبهشت ماه ١۴٠١ معرفی خواهد شد

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ آغازی بر نامگذاری جدید شرکت کوالکام برای محصولاتش شد و به دنبال آن نسل‌های مختلف برای هر پلتفرمی بر اساس این د عدد افزایش پیدا خواهند کرد. اما هنوز برای تغییر در اعداد زود است و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس که نسخه بهبود یافته تراشه فعلی است، احتمالا اردیبهشت ماه ۱۴۰١ معرفی خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس؛ بهبودی بر برترین محصول کوالکام تا به امروز

پیش از این شایعاتی درباره عرضه نسخه بهبود یافته تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام با علامت + در انتهای نام آن منتشر شده بود. این تراشه جدید قرار است توسط TSMC و با استفاده از فرآیند تولید ۴ نانومتری این شرکت تولید شود. پیش از این، اسنپدراگون ۸ نسل ۱ توسط بخش تراشه سازی سامسونگ و با استفاده از فرآیند ۴ نانومتری بسیار کارآمدتر این شرکت ساخته شده بود.

تصمیم کوالکام برای ترک سامسونگ و استفاده از خط تولید TSMC، احتمالا به دلیل بازده ضعیف بخش تراشه سازی سامسونگ است که گفته می‌شود این بازده حدود ۳۵ درصد است. این مقدار حدودا نیمی از بازدهی ۷۰ درصدی کوالکام است. چنین موضوعی بدان معناست که ۳۵ درصد از تراشه‌های تولید شده از هر مرحله توسط سامسونگ در فرآیند ذکر شده، تست کنترل کیفیت را پشت سر نمی‌گذارند.

نرخ تولید اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس ساخت TSMC تا ۷۰٪ بیشتر از ۸ نسل ۱ سامسونگ خواهد بود

این عدد شامل تعداد بسیار زیادی از تراشه‌ها است که نمی‌توان برش نهایی را روی آن‌ها انجام داد و چنین موضوعی دست کوالکام را از دسترسی به سخت‌افزار مورد نیاز خود، کوتاه می‌کند و حتی بحران کمبود تراشه فعلی را نیز تشدید می‌کند.

توییتی از یوگش برار (Yogesh Brar) توسط onsitego منتشر شده است که نشان می‌دهد که اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با نام SM8475 نیز شناخته می‌شود (از نام SM8450 برای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌شود). این تراشه در ماه می معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود TSMC تولید تراشه‌های پرچمدار کوالکام را با کارخانه خود که در تایوان مستقر است و بازدهی بالاتری نسبت به سامسونگ ارائه می‌کند را در اختیار بگیرد.

با توجه به اینکه انتظار می رود اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس در ماه می معرفی شود، تا ماه بعد آن باید شاهد حضور گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط شرکت‌هایی مانند وان پلاس، ، لنوو، موتورولا و شیائومی با این تراشه باشیم. به لطف مقایسه شماره مدل‌های کوالکام، می‌دانیم که اسنپدراگون ۸ نسل ۱+ چقدر قدرتمند است. ابتدا در نظر بگیرید که اسنپدراگون ۸۸۸ شماره مدل SM-8350 را داشت و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس از شماره مدل SM8350-AC استفاده می‌کرد.

قبلا نیز گفته شده بود که اسنپدراگون ۸ نسل ۱+ با شماره مدل SM8475 در مقایسه با SM8450 برای نسخه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (نسخه غیر پلاس) است. تفاوت در شماره مدل‌ها بسیار کم به نظر می‌رسد و زمانی که متوجه شوید هیچ تفاوت عددی در شماره مدل بین اسنپدراگون ۸۸۸ (SM8350) و اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس (SM8350-AC) وجود ندارد، خواهید دید که تنها تفاوت در حروف “AC” بود که به اسنپدراگون ۸۸۸+ که نسخه جدیدتر و قدرتمندتر بود، اضافه شده است.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 Plus با لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC، باز هم مشکلات حرارتی خواهد داشت!

به گفته PhoneArena، کوالکام قطعا اهمیت رقابت با مدیاتک و تراشه Dimensity 9000 را درک کرده است. مدیاتک در حال حاضر یکی از مشتریان TSMC است و کوالکام دوست ندارد با سامسونگ و مشکلات خط تولیدش سرگرم شود تا ببیند می‌تواند مشکلات خود را حل کند یا خیر. به همین دلیل به TSMC کوچ کرده است. نظر شما در این مورد چیست؟

نوشته تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس احتمالا اردیبهشت ماه ١۴٠١ معرفی خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code