پیش از سفر به ترکیه این 10 کتاب را بخوانید
1 min read

پیش از سفر به ترکیه این 10 کتاب را بخوانید

سفرهای خارجی با سفرهای داخلی تفاوت بسیاری دارند. وقتی که به یک کشور دیگر سفر می‌کنید، از یک فرهنگ و ملیت دیگر دیدن خواهید کرد. به همین خاطر است که باید پیش از آنکه راهی سفر شوید، خودتان را برای بازدید از این کشور آماده کنید.

ترکیه از نظر فرهنگی شباهت بسیاری به ایران دارد؛ اما با این حال باز هم باید درباره آن اطلاعات لازم و کافی به دست بیاورید. خواندن کتاب یکی از بهترین روش‌های شناخت فرهنگ، زبان، آداب و رسوم یک کشور دیگر است. پس اگر قصد خرید تور ترکیه (https://www.alibaba.ir/tour/turkey) را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا پیش از سفر به ترکیه، چند کتاب درباره ترکیه بخوانید.

استانبول: خاطرات و شهر

قبل از اینکه پرواز تهران استانبول را خریداری کنید حتما رمان استانبول: خاطرات و شهر، نوشته یکی از برترین نویسندگان کشور ترکیه است. اورهان پاموک، نویسنده کتاب استانبول: خاطرات و شهر، برنده جایزه نوبل ادبیات است. بسیاری از آثار او به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند و طرفداران بسیاری هم دارند. کتاب استانبول: خاطرات و شهر را می‌توان معروف‌ترین کتاب او دانست. در این کتاب از نظر منتقدان، سرگذشت او با کمی تغییرات به چشم می‌خورد. در این کتاب می‌توانید به‌خوبی با فرهنگ اصیل مردم ترکیه آشنا شوید. همیشه وقتی که فیلم‌های مستند را می‌بینید، تصویر ظاهری و سطحی از یک شهر را می‌توانید ببینید؛ اما این کتاب به شما یک دیدگاه بسیار عمیق و جامع می‌دهد.

مجموعه کتاب‌های Istanbul Course Books

مجموعه کتاب‌های Istanbul Course Books شامل پنج کتاب مختلف در 5 سطح است. این کتاب‌ها تشکیل یک مجموعه کامل را می‌دهند. در این پکیج می‌توانید از کتاب تمرین و CD چند رسانه‌ای برای آموزش زبان ترکی استفاده کنید. استفاده از این پنج کتاب کار دشواری نیست. با کمک این پنج کتاب می‌توانید در کمتر از دو ماه، آموزش زبان ترکی را به‌صورت کامل انجام دهید. البته نباید انتظار داشته باشید که با کمک مجموعه کتاب‌های Istanbul Course Books ، بر زبان ترکیه همانند یک ساکن ترکیه تسلط پیدا کنید؛ اما می‌توانید تا حدودی با مردم ارتباط برقرار نمایید.

مجموعه کتاب آموزش ترکی استانبولی Yedi Iklim

اگر با مجموعه کتاب قبلی ارتباط خوبی برقرار نکردید، می‌توانید مجموعه کتاب آموزش ترکی استانبولی Yedi Iklim را انتخاب نمایید. این مجموعه کتاب نیز بر اساس سطح، به 5 سطح مختلف تقسیم می‌شود. کتاب‌های این مجموعه به ترتیب شامل A1 و A2 سطح مقدماتی، B1 و B2 متوسط، C1 و C2 پیشرفته می‌شود. پس می‌توانید با هر سطح، بر دانش خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که این کتاب از نظر تخصصی، عملکرد بهتری دارد. جالب است بدانید که آن را در اروپا تنظیم کرده‌اند. به همین خاطر سیستم آموزشی بسیار خوبی دارد.

اگر احساس می‌کنید که آموزش زبان ترکی در مجموعه‌های قبلی بسیار طولانی خواهد بود، می‌توانید از مجموعه کتاب های Yeni-Hitit استفاده کنید. جالب است بدانید که این مجموعه کتاب حاصل تلاش 20 ساله دانشگاه آنکارا در ترکیه و تحقیقات مختلف در این زمینه است. پس می‌توانید از نظر علمی روی آن حساب باز کنید. در ضمن مجموعه کتاب های Yeni-Hitit شامل سه کتاب در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می‌شود. در مجموع با 12 درس، می‌توانید تا حدود بسیاری با ساکنین ترکیه ارتباط برقرار کنید.

کتاب لغات ترکی استانبولی Turkish vocabulary for English speakers – 9000 words

کتاب لغات ترکی استانبولی Turkish vocabulary for English speakers – 9000 words یکی از کتاب‌هایی هست که پیش از خرید تور ترکیه، حتماً باید خریداری کنید. این کتاب شاید آنطور نباشد که بخواهید خط به خط آن را مرور کنید؛ اما یک لغتنامه رسمی نیز نیست. البته در نظر داشته باشید که این کتاب برای کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند مناسب خواهد بود. با کمک کتاب لغات ترکی استانبولی Turkish vocabulary for English speakers – 9000 words می‌توانید تا حدودی با مردم ترکیه ارتباط برقرار کنید.

فرهنگ مردم ترکیه

در سال 1389، کتابی با نام فرهنگ مردم ترکیه توسط نشریه پروژه‌های منطقه‌ای به چاپ رسید. در این کتاب می‌توانید به‌صورت کامل با فرهنگ مردم ترکیه آشنا شوید. در این کتاب بخش‌های مختلفی از قبیل وضعیت سیاسی، طبقات اجتمایی، روابط قومی، رفاه اجتماعی، آداب، رسوم و … مردم ترکیه درج شده است. خواندن این کتاب چند ساعتی بیشتر وقتتان را نمی‌گیرد؛ اما شما را برای سفر به ترکیه آماده می‌کند.

کتاب تاریخ مختصر ترکیه

کتاب تاریخ مختصر ترکیه اثر کمال هاشم کارپات از جمله کتاب‌هایی است که حتماً پیش از سفر به ترکیه باید آن را بخوانید این کتاب شما را با تاریخ دولت عثمانی و کشور ترکیه امروزی آشنا می‌کند. در این کتاب می‌توانید به‌صورت مختصر با تاریخ این کشور آشنا شوید. مخصوصاً اگر به استانبول سفر می‌کنید و قصد بازدید از جاهای دیدنی تاریخی را دارید، بررسی این کتاب توصیه می‌شود.

کتاب تاریخ امپراتوری عثمانی و ترکیه جدید

اگر به تاریخ خیلی علاقه‌مند هستید و دوست دارید وقتی که از جاهای دیدنی تاریخی ترکیه بازدید می‌کنید، تاریخ پشت پرده آن را به‌خوبی بدانید، بهتر است به سراغ کتاب تاریخ امپراتوری عثمانی و ترکیه جدید، اثر استانفورد جی شاو بروید. این کتاب به دست مجمود رمضان زاده در دو جلد ترجمه شده است. خواندن این کتاب شاید کمی زمان‌بر باشد؛ اما قطعاً کیفیت سفرتان به ترکیه را افزایش می‌دهد.

حرامزاده استانبول

کتاب حرامزاده استانبول کتابی بسیار جنجالی بود که در سال 2006 منتشر شد. این کتاب باعث شد تا نویسنده آن دچار مشکلات بسیاری شود. در این کتاب وقایع نسل‌کشی ارامه در سال 1915 به تصویر کشیده می‌شود. در این داستان، شخصیت اصلی کتاب به استانبول سفر می‌کند و ماجرا آغاز می‌شود. این کتاب روایتی عجیب از تاریخ است. پس حتماً پیش از سفر به ترکیه آن را بررسی کنید.

گشتی در استانبول: راهنمای کلاسیک شهر

کتاب گشتی در استانبول: راهنمای کلاسیک شهر به دست جان فریلی و هیلاری سامنر بوید نوشته شده است. گشتی در استانبول: راهنمای کلاسیک شهر یک کتاب معمولی نیست. بلکه در این کتاب می‌توانید به سبکی دیگر ترکیه را بشناسید. در کتاب گشتی در استانبول: راهنمای کلاسیک شهر، سفر به ترکیه همراه با توصیف‌های علمی و تاریخی همراه است. به همین خاطر برای خواننده جذابیت خاصی خواهد داشت. اگر کتاب‌های راهنمای سفر به ترکیه برایتان کسالت‌آور هستند، این کتاب‌ها را بررسی کنید.

موزه بی‌گناهی

موزه بی‌گناهی از جمله معروف‌ترین رمان‌های ترک است که داستان هم در استانبول رخ می‌دهد. شاید از خودتان بپرسید که چرا باید این کتاب را پیش از تور ترکیه بخوانیم؟ خب بد نیست بدانید که موزه‌ای با همین نام در کشور ترکیه و شهر استانبول وجود دارد. رمان موزه بی‌گناهی نیز حول همین موزه روایت می‌شود. پس اگر قصد بازدید از این موزه را دارید، بهتر است حتماً کتاب موزه بی‌گناهی را نیز مطالعه کنید.

خب حالا که با این 10 کتاب آشنا شدید، می‌توانید با کوله‌باری از اطلاعات به ترکیه سفر کنید و سفری پربار و عالی را تجربه کنید. فراموش نکنید که هرچه با اطلاعات بیشتری به ترکیه سفر کنید، تجربه سفرتان بهتر خواهد بود.

نوشته پیش از سفر به ترکیه این 10 کتاب را بخوانید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code