احتمالا عرضه گوشی های اندرویدی در روسیه توسط گوگل ممنوع خواهد شد!
1 min read

احتمالا عرضه گوشی های اندرویدی در روسیه توسط گوگل ممنوع خواهد شد!

چندی پیش اپل فروش تمام محصولات و خدمات خود را در روسیه ممنوع کرد. هم اکنون، تحلیلگر معروف حوزه گوشی های هوشمند یعنی الدار مرتزین، با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که گوگل مجوز استفاده از سیستم عامل اندروید را برای تولید کننده های روسی ممنوع کرده است. البته همگی می‌دانیم که اندروید یک سیستم عامل متن باز بوده و بنابراین منظور گوگل از این محدودیت، مربوط به استفاده از سرویس های GMS می‌‌شود. فشار ها بر روسیه به همین‌جا محدود نشده و ادعا می‌‌شود که حتی ممکن است عرضه گوشی های هوشمند در این کشور نیز ممنوع شود!

فشار ها بر روسیه با ممنوعیت عرضه گوشی های اندرویدی افزایش خواهد یافت

در حال حاضر چندین تولید کننده در روسیه، مشغول ساخت و عرضه تلفن های هوشمند خود هستند. اما سهم آن ها از بازار بسیار ناچیز است و محصولات تولید شده تقاضای زیادی ندارند. همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، با توجه به ماهیت سیستم عامل اندروید تنها کاری که گوگل می‌تواند انجام دهد آن است که گوشی های روسی را از سرویس های این شرکت‌ محروم کند.

به گفته الدار مورتازین، از ۲۳ مارس (سوم فروردین) شرکت‌ های سازنده گوشی های هوشمند روسی دیگر حق استفاده از GMS را ندارند. لازم به ذکر است که تا کنون این محدودیتی برای تولید کنندگان غیر روسی که قصد عرضه گوشی های خود به این کشور را دارند در نظر گرفته نشده است. این تحلیلگر اما معتقد است که فشار ها بر مردم این کشور به محدودیت از سرویس های گوگل محدود نشده و حتی ممکن است در آینده عرضه تمام گوشی های اندرویدی در روسیه ممنوع شود!

این ادعا کمی عجیب به نظر می‌رسد اما قرار است تا در ۲۵ مارس وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا، محدودیت های صادراتی به روسیه را مشخص کند. اگر فروش گوشی های هوشمند اندرویدی در این کشور ممنوع شود، همان‌طور که Gizchina اشاره می‌کند قطعا بازار سیاه بزرگی در این زمینه به وجود خواهد آمد. در خبری جداگانه، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفته است که شرکت های چینی در صورت تأمین قطعات نیمه هادی مورد نیاز بازار روسیه، قطعا آسیب خواهند دید. می‌توان به وضوح مشاهده کرد که آمریکا خواستار پیوستن چین به جریان محاصره فناوری روسیه است.

اپل فروش تمامی محصولات و خدمات خود در روسیه را متوقف کرد

همچنین آمریکا پیش از این در اوایل ماه مارس نیز با تهدید شرکت های چینی تاکید کرد که در صورت موافقت این کشور برای عرضه تراشه به روسیه، قطعا شرکت های چینی ضربه سختی را تجربه خواهند کرد! این تهدید به طور خاص به بزرگترین تولید کننده قطعات نیمه هادی چین، یعنی SMIC مربوط می‌‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا وزارت بازرگانی ایالت متحده سرانجام عرضه گوشی های اندرویدی به روسیه را ممنوع خواهد کرد؟ در این صورت واکنش روسیه چه خواهد بود؟

نوشته احتمالا عرضه گوشی های اندرویدی در روسیه توسط گوگل ممنوع خواهد شد! اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code