اذعان تایوان به توانایی مالزی برای حل بحران جهانی کمبود تراشه
1 min read

اذعان تایوان به توانایی مالزی برای حل بحران جهانی کمبود تراشه

همانطور که می‌دانید، ویروس کرونا باعث مختل شدن صنعت‌های بزرگی شد، در راس همه صنعت‌های بزرگ جهان، صنعت تولید تراشه که به نوعی باید آن را شریان اصلی جهان مدرن دانست به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا دچار مشکل زیادی شد. اما اخیرا تایوان به توانایی مالزی برای حل بحران جهانی کمبود تراشه اذعان داشته است. با ترنجی همراه باشید.

توانایی مالزی برای حل بحران جهانی کمبود تراشه کافی است؟!

تایوان ادعا کرده است که مالزی می‌تواند در حل مشکل کمبود جهانی تراشه که به کابوس سازندگان تراشه در جهان تبدیل شده است، کمک کند. سال گذشته، اینتل اعلام کرد که کارخانه بسته بندی تراشه مالزی خود را با سرمایه گذاری هنگفت ۷ میلیارد دلار توسعه خواهد داد. قابل ذکر است که این شرکت آمریکایی فعال در حوزه فناوری به توانایی این کشور برای برآورده کردن انتظارات خود اعتماد کرده بود. اکنون، وزیر اقتصاد تایوان، وانگ می‌هوا، روی مالزی برای کاهش فشار ناشی از کمبود جهانی تراشه حساب جدایی باز کرده است.

مالزی می‌تواند نقشی حیاتی در رفع مشکل کمبود جهانی تراشه خصوصا در بخش خودرو داشته باشد. علاوه بر این، مالزی می‌تواند چالش بسته بندی تراشه‌های خودرو را نیز کاهش دهد. به گفته می‌هوا، بخش بسته‌بندی تایوان به شدت تحت تاثیر محدودیت‌های ویروس کرونا در این کشور قرار گرفته است. قابل توجه است که تایوان در تلاش برای حل این مشکل سنگ تمام گذاشته است. همانطور که می‌دانید تایوان برجسته‌ترین تولیدکننده تراشه در جهان است و شرکت TSMC در این کشور قرار دارد.

با این حال، کمبود جهانی تراشه باعث شده است که کارخانه‌های خودروسازی در سراسر جهان به مشکل برسند. کریستیانو آمون، رئیس و مدیرعامل کوالکام، اوایل ماه جاری در مصاحبه ای با The Verge درباره کمبود تراشه صحبت کرد. به گفته آمون، بازار تراشه در حال حاضر با بزرگ‌ترین بحران خود مواجه است. اکنون، می‌هوآ امید بیشتری بر حل این چالش کمرشکن دارد. روز پنجشنبه، ۳۰ مارس، وانگ به رویترز گفت که مسئله زنجیره تامین، موضوعی پیچیده است.

مالزی می‌تواند مشکل کمبود نیمه رساناها را حل کند

آنچه که واضح و روشن است، این است که حل چنین مشکلی بدون کمک گرفتن از سایر کشورها غیرممکن است. علاوه بر این، این مشکل به ویژه با بسته‌بندی تراشه‌های خودکار شدیدتر شده است. با این حال، شرکت‌های مالزیایی برخلاف شرکت‌های تایوانی، ارائه خدمات را متوقف نکرده‌اند. در واقع، کمبود تراشه آنقدر شدید بود که تویوتا موتورز مجبور شد اجازه استفاده از قطعات معیوب را از تامین کنندگان بدهد. همچنین این سیاستمدار تایوانی می‌گوید که تایوان بی صبرانه منتظر مالزی برای از سرگیری تولید است.

علاوه بر این، او در مصاحبه خود یادآوری کرد که مالزی ظرفیت تولید خود را در ماه سپتامبر بازسازی کرده است. اکنون این کشور با ۸۰ درصد ظرفیت تولید کار می‌کند. بنابراین اگر مالزی به ظرفیت کامل تولید خود بازگردد، احتمالا این مشکل در نهایت از بین خواهد رفت. برای کسانی که بی خبرند، مالزی مملو از کارخانه‌ها و تامین کنندگانی است که به سازندگان بزرگ تراشه‌ها خدمات مختلف ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، شرکت‌های تولید محصولات نیمه راسنا اروپایی Infineon و STMicroelectronics به تامین کنندگان مالزیایی متکی هستند.

بحران کمبود تراشه بر اساس گفته تحلیلگران تا اواسط سال ٢٠٢٢ پایان می‌یابد

گذشته از این، به گفته GizChina، کارخانه‌ها در مالزی به خودروسازان محبوبی مانند شرکت فورد موتور و تویوتا موتور خدمات مهمی ارائه می‌دهند. اکنون، تولیدکنندگان عمده نیمه‌رساناهای مالزی در حال حاضر با ظرفیت کامل کار می‌کنند تا از عرضه کافی تراشه به صنعت خودرو اطمینان حاصل کنند. این بخش از اطلاعات، از رئیس انجمن صنعت نیمه هادی مالزی، وونگ سیو های دریافت شده است. متأسفانه، او اذعان می‌کند که آن‌ها نمی‌توانند با وجود حمل و نقل تا حد ممکن، این تقاضای عظیم را برآورده کنند.

علاوه بر این، او فاش کرد که همه چیز در حال حاضر با ظرفیت ۱۰۰ درصدی کار می‌کند. همچنین، کارخانه‌ها در حال افزایش بهره‌وری خود هستند تا بتوانند تقاضای قطعات خودرو را تامین کنند. وانگ همچنیناعتراف می‌کند که افزودن و بازیابی ظرفیت حداقل تا سال ۲۰۲۳ و مدتی پس از آن طول خواهد کشید. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا مشکلات تامین تراشه می‌تواند به زودی حل شود؟

نوشته اذعان تایوان به توانایی مالزی برای حل بحران جهانی کمبود تراشه اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code