پاناسونیک از دو گوشی Eluga X1 و Eluga X1 Pro رونمایی کرد
1 min read

پاناسونیک از دو گوشی Eluga X1 و Eluga X1 Pro رونمایی کرد

کمپانی پاناسونیک هند شب گذشته از دو گوشی هوشمند میان رده جدید خود، با نام Eluga X1 رونمایی کرد. این دو گوشی با چیپ‌ست‌های Helio P60، دوربین دوگانه، تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی و البته نسخه پرو با میزان حافظه رم بیشتر معرفی شده‌اند.

Eluga X1 و Eluga X1 Pro دارای بدنه مشابهی هستند، اما پاناسونیک به نسخه پرو 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اختصاص داده است. هر دو گوشی با پردازنده‌های 8 هسته‌ای با فرکانس پردازش 2 گیگاهرتز و نمایشگر 6.18 اینچی Full HD+ که دارای یک ناچ در بالای خود است، عرضه شده‌اند. شیشه گوریلا گلس 3 از سطح جلو و عقب این گوشی‌ها محافظت می‌کند و بدنه شیشه‌ای ساندویچی این گوشی را در دورن یک قاب فلزی قرار می‌دهد.

دوربین دوگانه گوشی‌های Eluga X1 در گوشه بالایی سمت راست قاب پشتی قرار گرفته است. سنسور اصلی این دوربین 16 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه آن 5 مگاپیکسلی می‌باشد که برای قابلیت‌هایی مانند تشخیص صحنه و تار کردن تصویر پس‌زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین سلفی این گوشی‌ها که در بریدگی بالای نمایشگر واقع شده است، 16 مگاپیکسلی می‌باشد. اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی تعبیه شده، اما قابلیت IR Face Unlock با تشخیص 256 نقطه در چهره فرد، می‌تواند برای باز کردن قفل صفحه مورد استفاده قرار گیرد.

این دو دستگاه با اندروید اوریو در دورن جعبه عرضه می‌شوند و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. ظرفیت باتری آنها 3000 میلی‌آمپرساعت است و نسخه پرو از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند. وزن گوشی‌ها 195 گرم است و دارای یک پورت USB-C می‌باشند، اما جک هدفون 3.5 میلیمتری نخواهند داشت. البته دانگل تبدیل USB-C به پورت 3.5 میلیمتری در درون جعبه گوشی خواهد بود.

Eluga X1 در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری تیره از تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) با یک هدفون پاناسونیک در هند عرضه خواهد شد. Eluga X1 Pro با یک شارژر بی‌سیم به فروش می‌رسد. قیمت نسخه استاندارد 310 دلار (270 یورو) و نسخه پرو 360 دلار (320 یورو) خواهد بود.