بررسی صندلی مخصوص بازی ACHILLES M1 L شرکت GAMDIAS
1 min read

بررسی صندلی مخصوص بازی ACHILLES M1 L شرکت GAMDIAS

بدون شک بازی کردن یکی از تفریحاتی است که اگر به خوبی آن را مدیریت کنیم و در آن زیاده روی نکنیم، می تواند یکی از تفریحات مفید در دنیای مدرن امروزی باشد. صنعت بازی هر ساله میلیاردها دلار گردش مالی دارد و به همین علت شرکت های زیادی در این زمینه محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفی را به بازار ارائه کرده اند. یکی از محصولاتی که در چندین سال آخر محبوبیت زیادی بین گیمرها پیدا کرده است و شرکت ها را به این وا داشته است که محصولات متنوعی در این زمینه تولید کنند صندلی ها مخصوص بازی است که می توان نمونه هایی از ان را در بازار ایران هم پیدا کرد (البته به طور حتم ارزان نخواهد بود). یکی از شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارد و محصولات دیگری از آن را در زمینه محصولات گمینگ بررسی کردیم شرکت GAMDIAS است. محصولی که در ادامه به بررسی آن می پردازیم صندلی مخصوص بازی ACHILLES M1 L است که دارای امکانات خوبی است. این اولین باری است که صندلی بازی را بررسی می کنیم پس برای خودمان هم جالب است ببینیم که تجربه استفاده از این نوع صندلی چگونه است.

طراحی و امکانات صندلی

M1 L بسته بندی بزرگ و سنگینی دارد. چرا؟ چون مجبور شدیم دو طبقه حملش کنیم و برای همین به خوبی می دانیم که وزن کمی ندارد! با این وجود اندازه بسته بندی با در نظر گرفتن سایز خود صندلی خوب است. نصب صندلی زیاد طول نمی کشد و اگر براساس دفترچه راهنمای داخل جعبه پیش بروید در زمان کمتر از نیم ساعت می توانید آن را اسمبل کنید. پس در این زمینه هیچ موردی نخواهید داشت. با این همه اگر در زمان اسمبل کردن دو نفر باشید بهتر است چون سریعتر این کار انجام می شود. در کل برای نصب نیاز به ابزار خاصی ندارید و می توانید با استفاده از ابزار و امکانات تعبیه شده در جعبه صندلی براحتی آن را اسمبل کنید. M1 L طراحی خوبی دارد و وقتی به آن نگاه می کنید حس یک صندلی گیمینگ حرفه ای به شما القا می شود. این محصول در 5 رنگ آبی، قرمز، زرد، سفید و مشکی به بازار ارائه می شود که ما در این بررسی از رنگ مشکی استفاده کردیم. جنس پوشش روی صندلی از نوع Leather Style Vinyl است که مقاومت خوبی دارد و ساختاری مانند چرم دارد.

همچنین روی این پوشش منافذی است که به گردش بهتر هوا کمک می کند.

طراحی صندلی به گونه ای است که در صورت تکیه به بخش پشتی به طور کامل کمر و گردن شما را پوشش می دهد. در بخش بالایی قسمت پشتی لوگوی GAMDIAS به صورت دوخت شده درج شده است که در مدلی که برای ما در اختیار داشتیم رنگ آن مشکی است(البته بهتر بود که برای جذابیت بیشتر از نخ با رنگ سفید در زمینه مشکی استفاده می شد). البته در بخش پشتی سر این شرکت از نخ زرد برای نوشتن GAMDIAS استفاده کرده است.

برای راحتی گیمر در بخش سر از یک بالش استفاده شده است که این بالش با استفاده از کش که به بالش وصل شده است در این بخش ثابت می شود.

روی این بالش لوگوی شرکت GAMDIAS درج شده است. این بالش کمک می کند که وقتی سرتان را تکیه می دهید احساس راحتی بیشتری کنید. درست در بخش گردنی در قسمت پشتی صندلی فضایی در نظر گرفته شده که برای نورپردازی RGB است. طراحی این بخش به صورتی است که در بخش وسط فضای خالی در نظر گرفته شده است و در اطراف آن یک نوار سفید وجود دارد که دیودهای نوری RGB در آنجا قرار دارد.

توان مورد نیاز این بخش با استفاده از یک کابل USB تامین می شود. برای این منظور می توانید این کابل را به کامپیوتر وصل کنید و با استفاده از برنامه HERA که برای مدیریت ماوس و کیبورد این شرکت هم استفاده می شود، نحو نمایش و ساختار رنگ بندی این بخش را تغییر دهید. البته باید در نظر داشته باشید برای اتصال صندلی حتما باید به صورت جداگانه یک کابل خریداری کنید چون کابل خود صندلی آن قدر بلند نیست که بخواهید ان را به کامپیوتر وصل کنید و در این حالت بتوانید صندلی را جا به جا کنید. بخش پشتی (قسمتی که به آن تکیه می دهید) کمی در بخش شانه و کمر پهن تر است و دارای لبه های است که وقتی کاربر به آن تکیه می دهد حس ساپورت بهتر به او می دهد.

این طراحی باعث می شود که بخش پشتی کاملا از صندلی ها استاندارد متمایز شود و حالت حرفه ای بیشتری داشته باشد. اندازه بخش پشتی در بیشترین میزان 53 سانتی متر است که در حدود دو سانتی متر از فاصله بین دو دسته صندلی کمتر است. همچنین ارتفاع بخش پشتی از محل نشستن تا بالاترین نقطه بخش سر 86 سانتی متر است. اندازه محل نشستن از لبه تا لبه داخلی 39 سانتی متر است که ممکن است برای کسانی که کمی درشت هستند مشکل ساز شود. قسمت جلوی صندلی (درست در زیر زانو) از لبه خارجی 54 سانتی متر است. این شرکت از دسته هایی با قابلیت تغییر ارتفاع و همچنین تغییر جهت به سمت بیرون و درون بهره می برد. این موضوع باعث می شود که کاربر براحتی بتواند این بخش را براساس ارتفاع و نیاز خود تغییر بدهد.

همچنین برای محافظت از کمر و کاهش خستگی و درد کمر در طولانی مدت یک بالش در این بخش در نظر گرفته شده است که مانند بخش گردنی با کش در این بخش ثابت می شود.

این بالش فرورفتگی کمر را پر می کند و برای همین باعث می شود که در طولانی مدت کمر شما درد نگیرد. البته به نظر ما اگر بالش کمی نرم تر بود حس بهتری ایجاد می شد. GAMDIAS برای پایه نگه دارنده این محصول از یک پایه گازی قوی استفاده کرده است که کارایی خوبی دارد. در بخش پایه دو اهرم دیده می شود که اهرم راستی برای تغییر ارتفاع کاربرد دارد و اهرم سمت چپی این امکان را فراهم می کند که بتواند صندلی را ثابت کنید یا وقتی به آن تکیه می دهید به عقب برود. البته برای راحتی کاربر یک دسته در سمت راست درست در محل اتصال بخش پشتی و قسمت نشستن دیده می شود که با استفاده از آن می توانید تا 150 درجه زاویه بخش پشتی را تغییر داد.

براساس اطلاعات پایه این صندلی از نوع استیل است و قابلیت پشتیبانی از حداکثر وزن 1200 کیلوگرم را دارد البته به طور حتم کسی پیدا نمی شود که چنین وزنی داشته باشد و بتواند روی این صندلی بنشیند.

تست صندلی

ما از این صندلی به مدت 2 ماه به طور مداوم استفاده کردیم تا ببینیم آیا می توان این صندلی را جایگزین نمونه اداری استاندارد کرد یا خیر. ما فقط از صندلی برای سیستم بازی استفاده نکردیم بلکه آن را در کاربردهای روزمره به کار بردیم. براساس تجربه ما صندلی ACHILLES M1 L در زمینه راحتی استفاده امتیاز 7.8 از 10 می گیرد. از آنجایی که با صندلی گیمینگ رو به رو هستیم پدهای ان راحتی صندلی های اداری را ندارد و برای همین اگر به صندلی های اداری با پدهای نرم عادت کرده باشید کمی زمان می برد که با این حالت عادت کنید. مورد دیگری که باعث شد در زمینه راحتی به این صندلی امتیاز 7.8 را دادیم ارتفاع به نسبت بالای آن بود. به عنوان مثال برای فردی که قدی در حدود 164 سانتی متر و پاهای استانداردی دارد، امکان استفاده راحت از این صندلی بدون زیر پایی وجود ندارد و کاربر مجبور است پای خود را اویزان نگه دارد که در طولانی مدت باعث زانو درد می شود. البته اگر قد بلند باشید (نه مانند ما) به طور حتم این مشکل را نخواهید داشت. با این وجود تعبیه امکاناتی مانند بالش برای گردن و کمر را نباید فراموش کرد. به طور حتم در روزهای اول کمی برای ما راحت نبود اما به مرور زمان به ساختار این صندلی عادت کردیم. در مجموع مدت زمانی حدود 85 ساعت را روی این صندلی بازی کردیم که در کل با در نظر گرفتن همه موارد تجربه خوبی بود و مشکل خاصی نداشتیم. در زمینه امکانات صندلی شرکت GAMDIAS امتیاز خوبی را کسب می کند چون امکانات مناسبی دارد و تقریبا همه چیزهایی که لازم دارید را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین استفاده از نورپردازی RGB که با استفاده از نرم افزار خود این شرکت قابل مدیریت است باعث می شود که این صندلی در زمینه امکانات جانبی در رده خوبی قرار بگیرد. تغییر ارتفاع، وضعیت دسته ها و همچنین جا به جایی صندلی روی سطح های مختلف مانند موکت و پارکت به خوبی انجام می شود و ما مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم. دسته های صندلی امکان تغییر زاویه به بیرون و خارج و همچنین امکان تغییر ارتفاع را دارند. به نظر ما اگر شرکت GAMDIAS بعضی موارد را در طراحی این صندلی لحاظ می کرد به طور حتم ACHILLES M1 L یک صندلی بی نظیر می شد. به عنوان مثال امکان تغییر ارتفاع پشت سری و همچنین پایین اوردن سطح صندلی از مواردی است که می توانست در این محصول به کار رود. با این وجود می توان به این صندلی در کل امتیاز خوبی را داد و تجربه ما خوبی در این مدت دو ماه استفاده داشتیم. این محصول با قیمت حدود 370 دلار در بازار جهانی به فروش می رسد.

{REVIEW} label=امتیاز; decimal=1; max=10; طراحی=8.4; راحتی=7.9; امکانات=8.8; ارزش=7.9; {/REVIEW}