طراحی آیفون ۲۰۲۰ کاملا جدید خواهد بود
1 min read

طراحی آیفون ۲۰۲۰ کاملا جدید خواهد بود

گفته می شود بالاخره آیفون ۲۰۲۰ نسبت به مدل های قبلی دارای ویژگی های قابل توجهی بوده که از میان آن ها می توان به وجود دوربین ToF و بهره گیری از فناوری رادیویی UWB اشاره کرد. طراحی آیفون ۲۰۲۰ کاملا جدید خواهد بود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

طراحی آیفون ۲۰۲۰

آیفون ۲۰۲۰

همانطور که می دانید، آیفون هایی که قرار است در سال جاری وارد بازار شوند، تفاوت چندانی با آیفون های سال گذشته ندارند. مینگ-چی کو، یکی از تحلیلگران محصولات اپل خاطر نشان کرده که این محصولات به فناوری رادیویی UWB یا همان باند فوق وسیع نیز مجهز شده اند. با این حال اخباری که درباره iPhone 2020 به گوش می رسد، بسیار جذاب تر و هیجان انگیزتر هستند.

ظاهرا اپل قصد دارد که برای سال آینده سه مدل جدید آیفون را با صفحه نمایش اولد به مشتریان عرضه کند. طبق گفته های کو، مدل های ۲۰۲۰ دارای نمایشگرهای 5.4 و 6.7 اینچی هستند و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می کنند. البته با توجه به همکاری مجدد اپل و کوالکام، این خبر چندان هم عجیب به نظر نمی رسد.

کو همچنین معتقد است که علاوه بر ظاهر، مشخصات دوربین آیفون ۲۰۲۰ نیز دستخوش تغییرات عمده ای می شود. مثلا آنکه برخی سنسورهای دوربین جای خود را به سنسورهای ToF می دهند و بدین ترتیب کیفیت تصاویر ثبت شده به مراتب بهتر می شود. همچنین راه برای اضافه کردن ویژگی های مربوط به قابلیت افزوده نیز هموار خواهد شد.

آیفون ۱۱ ارتقا ویژه دوربین خواهد بود

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، آیفون ۲۰۲۰ به فناوری UWB مجهز شده اند. این محصولات با بهره گیری از تکنولوژی جدید آیبیکن، امکان جهت یابی درون ساختمانی را بهبود می بخشند. لازم به ذکر است؛ UWB در واقع یک فناوری رادیویی کم توان و کوتاه برد است که در مقایسه با وای فای و بلوتوث LE، اطلاعات دقیق تری را از محیط داخلی به دست می دهند. با این حال، این فناوری برای کارایی بهتر باید با آیبیکن مبتنی بر بلوتوث تلفیق شود.

شرکت اپل روز سه شنبه رسما از آیفون های ۲۰۱۹ رونمایی می کند و بدین ترتیب کلیه شایعات پیرامون این محصولات خاتمه می یابد. حال باید دید که آیا اپل در این مراسم به ویژگی های آیفون ۲۰۲۰ اشاره ای می کند یا خیر.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آیفون ۲۰۲۰ می تواند دستگاه جذابی باشد؟

نوشته طراحی آیفون ۲۰۲۰ کاملا جدید خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.