معرفی انیمیشن سریالی مهاجران و باب اسفنجی
1 min read

معرفی انیمیشن سریالی مهاجران و باب اسفنجی

انیمیشن سریالی مهاجران

مهاجران یا لوسیِ رنگین‌کمان جنوب (Lucy of the Southern Rainbow) (به ژاپنی: 南の虹のルーシー Minami no Niji no Rūshī) یک مجموعه تلویزیونی انیمه 50 قسمتی ژاپنی است که توسط استودیو نیپون انیمیشن و بر اساس رمان رنگین‌کمان جنوبی به قلم نویسندهٔ استرالیایی فیلیس پیدینگتون (۲۰۰۱–۱۹۱۰) ساخته شده است. پخش این انیمه از ۱۰ ژانویه ۱۹۸۲ در شبکه فوجی تلویژن آغاز شده و در ۲۶ دسامبر ۱۹۸۲ پایان یافته است. این انیمیشن در ایران به سال ۱۳۶۲/۱۳۶۳ شمسی با عنوان مهاجران نمایش داده شد.مهاجران محصول استودیوی ژاپنی نیپون انیمیشن بود. استودیویی که نقش مهمی در تحول دنیای انیمیشن‌سازی و تکامل این صنعت داشت. هایائو میازاکی که اکنون محبوبترین انیمیشن‌ساز دنیاست یکی از بنیانگذاران این استودیو بود. هیروشی سایتو کارگردان و آکیرا میازاکی هم نویسنده فیلمنامه انیمیشن مهاجران بودند.

خلاصه داستان : انیمیشن سریالی مهاجران ، داستان مهاجران درباره دختر نوجوانی به نام لوسی است که خانواده‌اش تصمیم می‌گیرند از انگلستان به استرالیا سفر کنند و در حین مهاجرت با مشکلاتی روبرو می‌شوند. البته این سفر هیجاناتی را هم به همراه دارد و آن‌ها در استرالیا در آدلاید زندگی جدیدی را شروع می‌کنند. لوسی و خواهرش کیت از این که تجربیات جدیدی به دست می‌آورند، لذت می‌برند. آن‌ها با اشخاص جدیدی آشنا می‌شوند ،حیوانات جدیدی پیدا می‌کنند و ماجرا هایی را دنبال می‌کنند …

دانلود انیمیشن سریالی مهاجران

انیمیشن سریالی باب اسفنجی

باب‌اسفنجی شلوارمکعبی (SpongeBob SquarePants) یک سریال تلویزیونی انیمیشنی آمریکایی محصول شبکه نیکلودین است که پخش آن از سال ۱۹۹۹ شروع شده و تاکنون ادامه دارد. باب اسفنجی دارای طرفداران زیادی است به خاطر استقبال بسیار خوبی که از این کارتون شد، دست‌اندرکاران این مجموعه به فکر تهیه فیلم‌هایی از این شخصیت محبوب کارتونی شدند و اولین فیلم را در سال ۲۰۰۴ روانه بازار کردن که با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و اکنون قسمت‌های فصل ۱۲ در حال پخش است و به زودی فصل ۱۳ آن هم در آینده پخش خواهد شد.

ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت‌ها بوده و در رساندن مفهوم خود از انواع امکانات دیداری از قبیل نماهای نزدیک اشیا و احساسات چهره، استفاده از تصاویر واقعی، امکانات صوتی مانند بهره‌وری از تکه‌های موسیقایی و عمدتاً گفتارهای طولانی استفاده می‌کند. این انیمیشن در مجموع نامزد ۴۶ جایزه و برنده ۵۰ جوایز از جشنواره‌های گوناگون انیمیشن در سراسر دنیا شده‌است و یکی از موفق‌ترین و محبوبترین کارتون‌های تاریخ شرکت نیکلودئون می‌باشد. در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ استیون هیلنبرگ خالق کارتون باب اسفنجی بر اثر بیماری ALS درگذشت. شرکت نیکلودئون بعد از اعلام خبر درگذشت استیون هیلنبرگ اعلام کرد که همچنان مجموعه باب اسفنجی را ادامه خواهد داد.

تولید انیمیشن سریالی باب اسفنجی

استیون هیلنبرگ در سال ۱۹۸۹ موقعی که در مقطع کارشناسی ارشد بود کتاب طنزی به نام منطقه جزر نوشت. این داستان در مورد موجودات دریایی بود که در صخره کنار دریا زندگی می‌کردند و نقش اصلی این داستان اسفنج بود. هیلنبرگ ابتدا اسفنج را شبیه به اسفنج‌های طبیعی کشید ولی بعد تصمیم گرفت که برای خنده دار به نظر رسیدن ظاهرها، شکلش را به یک مربع تغییر دهد. هیلنبرگ کار هنری خود را به مارتین اولسون که آن زمان همکارش بود نشان داد و اولسون به هیلنبرگ پیشنهاد داد که همین داستان را به عنوان نمایش سریال گونه منتها برای موجودات زیر دریا بنویسد. بعد از اعمال تغییرات و در سال ۱۹۹۶ با همکاران قدیمی اش شروع به طراحی محیط و شخصیت‌های این مجموعه کردند.

انیمیشن سریالی باب اسفنجی شلوار مکعبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code